V Česku je třeba více šířit povědomí o nutnosti změn ve vzdělávacím systému. Nyní školy stále často zatěžují děti řadou informací, aniž je učí o nich přemýšlet. Zlepšit by to mohla větší poptávka rodičů po vzdělávání, které dokáže děti připravit na život ve 21. století. Novinářům to řekli zástupci Rady ambasadorů pro vzdělávání, která vznikla při soukromých školách Heuréka. Informuje ČTK.
Anna Hogenová (repro ČT) |
Podle Münicha by se ve školách mělo rozvíjet více tvořivé myšlení, schopnost řešení problémů a propojování znalostí z různých oborů. Upozornil na to, že svět se v dnešní době velmi rychle mění a děti se budou muset umět přizpůsobovat změnám během celého života. Ministerstvo školství sice vypracovalo různé strategie modernizace ve vzdělávání, v praxi se je ale podle něj moc nedaří prosazovat.
"Největší problém v současné době ve vzdělávání je to, že student či žák, je zaplaven informacemi," řekla Hogenová. Děti toho sice podle ní hodně znají, ale informacím nerozumí. Schopnost porozumění je přitom pro vzdělanou společnost důležitější než dovednost zapamatovat si množství informací, domnívá se.
Celý text naleznete zde
4 komentářů:
musíme mít školství státní,kde pravidla určuje stát a ne rodiče a "odborníci" a paralelně školství soukromé,kde pravidla určuje majitel na přání zákazníků= rodičů,a ubude spouuuuuuuusta problémů
laimes28: Stát je bez odborníků stejný (a zpravidla méně poučený) laik jako rodiče a na rozdíl od nich navíc na vzdělávání nemá celkem žádný zájem. Představa, že by o vzdělání měli rozhodovat jen sami státní úředníci, vzděláním v lepším případě právníci nebo ekonomové, je přímo strašidelná.
Školství by mohl zlepšit tlak rodičů na modernizaci
Jistě, a Saharu by mohlo zúrodnit, kdyby na ní pršelo.
kvaternion/ chce li být stát suverénní a silný provozuje školskou politiku,marie terezie nedělala školskou reformu proto aby mělo rakousko více spisovatelů ale aby si důstojník byl schopen přešíst rozkaz velitele,aby se její armáda stala lepší než pruská či francouzská,náš stát dnes nemá na vzdělávací politice zájem jelikož není suverénní,budou li soukromí vlastníci potřebovat kvalifikované prac síly dovezou si je ze zahraničí...
k těm úředníkům,jest zajímavé že nikoho dnes nestraší fakt,že naše školství stále funguje na fundamentech školské reformy z r 1948,zvané "nejedlého",což navazuje myšlenku,že vznikla na min školství pod jeho vedením,jenže ona vznikla urychleně během několika měsíců na min informací v. kopeckého, prof nejedlý coby pedagog se cukal,v mnohém nesouhlasil ale do vlády ji jako ministr školství předložil,tehdy ještě vládla stranická disciplína....
Okomentovat