Vítězkou prvního ročníku ceny Global Teacher Prize Czech Republic (GTP CR) se stala Kateřina Vrtišková ze ZŠ Jílové u Prahy. Porotu oslovila její zacílená a relativně náročná výuka, organizovaná tak, aby se děti učily samy objevovat svět a mohly pracovat svým individuálním tempem. Z hodiny, kterou měli porotci možnost zhlédnout, bylo evidentní, že žáci se učí s radostí, mají nadstandardní návyky a dovednosti, dokáží pracovat samostatně i ve skupině, domlouvat se mezi sebou a respektovat se.
Třetí místo obsadila Kateřina Sládková ze ZŠ Za Nadražím z Českého Krumlova. Porota ocenila, jakým způsobem dokáže při výuce propojit téma globálních změn se čtenářským cílem a formou skupinové práce zapojit všechny žáky do zvolených aktivit, které směřují k danému cíli lekce. Zaujala ji konstruktivisticky pojatá výuka, při níž byl kladen důraz na vyjádření vlastního názoru dětí.
Hana Matoušů, koordinátorka pro GTP CR, EDUin, shrnula vyhlášení prvního ročníku ceny GTP CR: “Těší nás, že se nám daří cenu GTP CR etablovat v rámci odborné i laické veřejnosti a že je vnímána jako ocenění učitelské profese, což symbolicky ukázalo i závěrečné standing ovation, kterým všichni přítomní bouřlivě poděkovali letošním finalistům. Ti se, bez ohledu na to, jaký předmět a jak staré žáky vyučují, shodují na tom, že tím nejdůležitějším, co chtějí svým žákům předat, jsou morální hodnoty, schopnost samostatného úsudku a zájem o dění kolem nich.“
Celý text naleznete zde
8 komentářů:
Co je to ten "lidsky presah"?
panebože!
Chápal bych to jako "sebepřekročení". Učitel musí vyjít ze sebe, aby mohl být dobrým facilitátorem .. nešťárat se jen ve svých zraněních a v pýše. Nevzhlážet jen ke svým znalostem. Musí sloužit vedením žákovy poznávací a sebezkušenostní cesty .. Omlouvám se všem kdo žijí v jimém vzdělávacím modelu a taky všem, kterým to zní cize.
Vítězkám gratuluji. :-)
Předseda odborné poroty Lumír Al-Dabagh. Znáte ho? Pokud ne, zde naleznete základní informace o něm:
Lumír Al-Dabagh, odborný konzultant EDUin
Vystudoval Fakultu jadernou a fyzikálně inženýrskou na ČVUT a Fakultu informatiky a statistiky na VŠE. V devadesátých letech založil a vedl IT firmu na implementaci informačních systémů v průmyslových podnicích. Od roku 2000 je ve vrcholovém managementu strojírenských firem. Problematice vzdělávání dětí a dospělých se věnuje jako svému koníčku.
http://www.eduin.cz/lumir-al-dabagh-odborny-konzultant-eduin/
Okomentovat