„Každoročně se pár tisíc dětí v devatenácti dvaceti letech ocitne na ulici se základním vzděláním a s vyhlídkou na velmi nízkou mzdu. Připomeňme, že podle průzkumu Medianu pro Charitu ČR je 40 procent mladých se základním vzděláním také chudých,“ píše Julie Hrstková v komentáři pro Hospodářské noviny.
Studovat čtyři roky bez konce je nejen hrozné pro studenty, ale také znamená vyhazování peněz státu na výuku, která nedává smysl. Samozřejmě lepší by bylo obecně zvýšit úroveň výuky ve školách, přitáhnout ke vzdělání i ty, kterým se moc nechce, a vědomosti do dětí prostě „nacpat“. Úkrok stranou prostřednictvím závěrečné zkoušky všech druhů pro všechny děti ale v kontextu současného školství vůbec nezní špatně.
Text naleznete zde
2 komentářů:
bože můj, to je tolik zbytečných řečí o maturitě,kdy si již všichni uvědomíte , že je to přežitek z rakousko-uherska,který ve 21. stol nemá místo,a pořád budete žvanit a žvanit a žvanit....
potřebujeme moderní, pružné,efektivní a výkonné školství a ne tu kolektivní zvrhlost co tu dnes provozujeme!kdekdo do toho kecá a každý si učí/neučí , co chce a kdy chce
potřebujeme základní školu kde se do žáků nabouchají vědpmosti se zárukou,aby místo nich negůglil pitomosti,
potřebujeme školu střední,která bude segmentovat a postupně vyřazovat žáky do prac procesu,je třeba zvýšit náročnost,jedem učeb obor nestačí,minimálně dva ,pro šikovnější tři až čtyři...ti co nebudou postupovat po větvi řemeslné budou postupovat po větvi studujní a když na ní nebudou stíhat pojdou na řemeslnou...každý řemeslný obor ukončen profesní zkouškou,u studijní větve závěrečná zkouška z čes jazyka,matematiky,zsv....o přijetí na vš rozhoduje z 50% výsledek záv zkoušky a z 50% přijímací zkoušky,zrušit uhozený bolonský bc/mgr systém a mít jednotné pětileté vš studium ovšem mnohem obsáhlejší nežli je dnes.....o takových věcem diskutujme a ne o nesmyslné maturitě
Jak to, že tohle novináři nehlásali už před několika lety. Proč neprotestovali, když ministryně Buzková vyhlašovala cíl 80% maturantů.
Novináři se probudí, až ministerstvo dovolí. Ministr si ráčil všimnout, tak novináři hned píší články o jasnozřivosti nového vůdce.
A při tom je situace jasná. Jen se dívat.
Kolik je procent obyvatelstva celkem je chudých?
Když 40% se základním vzděláním je chudých, pak 60% ze základním vzděláním chudých není. To je přece bezva. Protože nižší vzdělání než základní u nás není.
Takže nepočítáme-li těžce postižené, tak víc než polovina občanů s nejnižším vzděláním není chudá.
Zbytek chudých v ČR má vyšší než základní vzdělání. Kolik jich je? Kolik procent mladých s maturitou je chudých?
Kouzlit s čísly je jednoduché!
Okomentovat