Změnu má přinést nové pojetí výuky informatiky ve školách. Není však stanoven termín, kdy se má začít podle právě dokončeného moderního kurikula vyučovat. Oddalování termínu však nenutí školy měnit současnou situaci v personálních i technických kapacitách.
Tamara Kováčová (eduin.cz) |
“Ministerstvo by se mělo k novým RVP postavit čelem a sdělit, jaké budou upravené časové dotace a cíle vzdělávání, od kdy budou moci školy podle nových programů učit a od kdy to pro ně bude závazné. Zároveň s tím je potřeba představit konkrétní plány podpory, o kterou se školy budou moci při zavádění změn opřít. Bez toho školy nemohou svůj rozvoj účinně plánovat. Většina je katastrofálně nevybavená po stránce technické i personální. Bez systematické vnější pomoci se situace jejich žáků nezlepší,” říká za Jednotu školských informatiků Dan Lessner.
Zatímco se všude řeší nástup Průmyslu 4.0, postupná automatizace, robotizace či využívání umělé inteligence, českým školám a potažmo České republice ujíždí vlak: “V roce 2014 vláda schválila Strategii digitálního vzdělávání do roku 2020, velmi zdařilý a realistický dokument, jak připravit ve školách děti na digitální současnost. Změna kurikula informatiky je v něm popsána, ale Strategie se plní jen nedostatečně a se zpožděním. Je zcela nepochopitelné, že ministerstvo školství i vládu nechává zcela klidnými, že školy nepřipravují děti na současný a budoucí pracovní trh,” doplňuje Tamara Kováčová.
Zdroj: Tisková zpráva Aliance pro otevřené vzdělávání
2 komentářů:
robotizace 4.0 nahrazuje v průmyslu tu nejpočetnější vrstvu
tj střední = kvalifikované dělníky a techniky,takže v budoucnu budou potřební pouze pomocní dělníci a malý počet vysoce kvalifikovaných ponejvíce v it
Ano, to si všichni, co stále melou o vzdělávání pro 4.0, přejí. Výuka žáků tak, aby dokázali pomáhat a pracovat pro roboty, které se pak dále budou snažit o další pokrok směrem k další robotizaci. To je hrozné. Jak někdo tomuhle může říkat pokrok nepochopím.
Okomentovat