„Suplujeme celkem pravidelně, když je potřeba. Dost často se s učitelem, který je v hodině, domluvíme, když chybí, tak se dohodneme, že to odsupluji za něj, protože vím, co se dělalo, a děti mě znají, takže ví, co a jak. Dohledy na chodbách mám také jako všichni ostatní,“ říká v pořadu Českého rozhlasu asistentka pedagoga na druhém stupni na pražské Základní škole Londýnská Vladimíra Kučová.
„Asistenti jsou spíše vítanou personální výpomocí v rámci pedagogického sboru. Vykonávají dohledy na chodbách, nebo dokonce suplují, a to i relativně stabilně. Takhle to ale být nemá. Asistent pedagoga je asistentem pedagoga, není to kvalifikovaný učitel, který má samostatně vést vzdělávání,“ upozorňuje Ondřej Andrys.
Celý pořad je ke stažení zde
2 komentářů:
Neříkám, že suplování AP je v pořádku, ale pokud jsou to bývalí kantoři (u nás většina), tak je to pro mne přijatelnější než alibistické držení dohledů kvalifikovaných učitelů ve výuce, místo toho, aby zde proběhla výuka (když tohle slyším, že se na některých školách děje, tak netuším, jaký přínos taková hodina někomu přinesla).
O dohledu nad žáky je zbytečné psát, pokud tohle myslí pan Andrys vážně, tak nemá cenu se trápit nad zprávami ČŠI.
Učitel není kvalifikovaný sociolog, policajt, psycholog ani sekretářka. Vadí to někomu, když tohle všechno dělá?
Okomentovat