„Důtky už dlouho nejsou efektivní. Žákovi to je jedno a pokud rodiče nespolupracují, pak je to také k ničemu. Myslím si, že rodiče jsou si vědomi, že základní škola nemá na zlobivého žáka žádné jiné páky, nemůže žáka vyloučit tak jako na střední škole,“ míní ředitelka ZŠ a MŠ Plzeň-Božkov Hana Stýblová. Podle ní by bylo účinnější, aby rodiče nedisciplinovaného žáka po určitou dobu museli vzdělávat doma. Reportáž přináší iDNES.cz.
Hana Stýblová (repro ČT) |
Žáci mohou za porušení školního řádu dostat několik postihů – napomenutí nebo důtku třídního učitele, dvojku a trojku z chování nebo důtku ředitele. Ta je pro děti největší výstrahou, ředitel ji může udělit v případě vážného porušení řádu. Například pokud se žák chová agresivně k ostatním dětem.
Podle školního psychologa Roberta Čapka by se spíš učitelé měli snažit pochopit, proč dítě zlobí. „Všechny důtky jsou většinou jen represí, bohužel až příliš často bez pochopení příčin. Když žák ve škole zlobí, má to nějaký důvod. Nejsem proti trestům, ale pouze jestliže jsou součástí komplexního řešení – včetně toho, že s ním žák souhlasí a vidí ho jako oprávněný a cestu k vlastnímu zlepšení,“ uvedl Čapek.
Celý text naleznete zde
1 komentářů:
problémy odstraní jasný systém škol státních a soukromých,a nebude třeba řešit takové pidloviny
Okomentovat