Na učebních oborech by neměla být státní maturita, shodli se předseda Jednoty českých matematiků a fyziků Josef Kubát a předseda Sdružení učňovských zařízení Karel Dvořák, které oslovila ČTK. Podle nich není možné srovnávat žáky ve školách s tak odlišným zaměřením, jako jsou gymnázia a učiliště, a učňové by měli mít možnost získat především výuční list a složit odbornou maturitu.
Josef Kubát (jcmf.cz) |
Podle Kubáta by na učilištích měla být místo maturity mistrovská zkouška. Zdůraznil, že právě učební obory podstatně zvyšují neúspěšnost maturantů u zkoušky z matematiky. Letos z ní propadlo celkem 22,3 procenta maturantů, ačkoli zatím není povinná. Zatímco neúspěšných gymnazistů bylo podle Kubáta kolem tří procent, na nástavbách a některých učilištích matematiku nezvládlo více než 50 procent maturantů.
Podle Kubáta má řada učňů podobné potíže s cizím jazykem i s matematikou... Odsunutí nebo zrušení povinné maturity z matematiky podle něj ale nic nevyřeší. Podobně jako Dvořák by i on by byl pro zavedení dvou úrovní maturity - náročnější pro gymnázia a klasické průmyslovky a jednodušší pro ostatní.
Problém je podle Dvořáka také v tom, že se příliš žáků dostává na výběrové školy, které by měly být jen pro nadané žáky. Myslí si, že by stát měl omezit počet dětí odcházejících na víceletá gymnázia, o které je při přijímacích zkouškách největší zájem.
Celý text naleznete zde
0 komentářů:
Okomentovat