„V budoucnu bude hrát klíčovou roli při vzdělávání příštích generací žáků
a studentů zvyšující se uznání role učitele. Jejich úspěšnost bude nezbytně
vyžadovat užší propojení s rodiči a místními komunitami a vytváření
povědomí o sociální zodpovědnosti. Předkládaná zpráva osvětluje,
jak různé vzdělávací systémy reagují na nově vyvstalé nároky na učitele
a jak je v tom podporují. Hlavní rolí všech vzdělávacích systémů je vytváření
podmínek, které budou podněcovat a umožňovat inovativní snahy.
Učitelům se musí dostat nových pedagogických dovedností. Značná pozornost má být
při přípravě pedagogů věnována tomu, jak vytvářet u žáků pocit duševní svobody,“ cituje z textu Andrease Schleichera nové vydání Přehledu zajímavostí ze zahraničí ČŠI.
Slováci sa pred predstavením národného programu inšpirujú Fínskom
Podle sdělení Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR je k předání do mezirezortního připomínkového řízení připravený „Národný program rozvoja výchovy a vzdelávania“. Ještě před tímto krokem došlo v Bratislavě k odbornému setkání s finskými experty v oblasti vzdělávání. Ministryně školství při této příležitosti zdůraznila, že stěžejním záměrem je vybudovat na Slovensku celoplošný inkluzívní systém podle finského modelu, který je považován za jeden z nejlepších. V nadcházejícím období bude důležité nastavit takové prostředí, aby se jednotlivé body národního programu, rozvrženého na deset let, mohly implementovat.
Celá publikace je ke stažení zde
1 komentářů:
finští učitelé musí ovládat nějakou soft skill dovednost etnicky obohacující,výběr jest velký od pletení laponských rukavic až po řízení sobího stáda,na slovači bych to viděl od vázání korbáčiků po vyhánanie a zahánanie ovcí,a co u nás v česku ?
Okomentovat