Ministr školství Robert Plaga dnes jednal se zástupci ČOSIV, Amnesty International ČR, Nadace OSF a EDUin ohledně současné situace ve školství. Tématy byly změny v rámcových vzdělávacích programech a revize společného vzdělávání.
Ministr také upřesnil zástupcům České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání, Amnesty International ČR, Nadace Open Society Fund a obecně prospěšné společnosti EDUin, v jaké fázi se nacházejí revize rámcových vzdělávacích programů, na kterých pracuje Národní ústav pro vzdělávání od roku 2016. V současnosti vznikají k jednotlivým vzdělávacím oblastem, oborům a stupňům vzdělávání analytické podkladové studie.
Zdroj: Tisková zpráva MŠMT
7 komentářů:
A ještě by se mohl setkat a jednat se zahrádkáři, včelaři, myslivci, ochotníky a členy sportovních organizací.
No a co třeba s učiteli a asociacemi ředitelů škol. To ho asi nenapadlo.
Vznikají anylytické studie? Že by jako výsledk jednání s neziskovkami?
S učiteli se setkat nehodlá? To je jako považuje za "plebs"?
Pan ministr Robert Plaga se setkal se zástupci Pedagogické komory, takže s učiteli i řediteli škol jedná. Jen o tom neinformuje ani MŠMT, ani Česká škola...
http://www.pedagogicka-komora.cz/2018/03/zastupci-pedagogicke-komory-jednali-s.html
Pane Sárközi, čtěte ČŠ pozorněji :-)
http://www.ceskaskola.cz/2018/03/spolek-pedagogicka-komora-nabidl.html
Hezký den!
Informaci o jednání Pedagogické komory a pana ministra Plagy na MŠMT bohužel na České škole nevidím. Ale šlo mi hlavně o to, že není přímo na webu MŠMT. Pak to působí ze strany MŠMT tak, že jsou pro ministerstvo názory neziskovek důležitější než názory pedagogů. Obě jednání měla přitom stejné téma. Rovněž jsme za Pedagogickou komoru jednali s panem ministrem Plagou o inkluzi nebo revizi RVP (a řadě dalších témat).
K oběma tématům dělala Pedagogická komora anketu mezi svými členy:
Výstupem revize rámcových vzdělávacích programů by mělo být...
- zestručnění RVP a ŠVP. (26,1 % respondentů)
- takové pojetí RVP, aby jednotlivé školy již nemusely psát vlastní ŠVP. (57,0 % respondentů)
- Revize není zapotřebí, současné RVP jsou zpracovány dobře a ŠVP není třeba předělávat. (6,3 % respondentů)
Současná podoba společného vzdělávání (inkluze) se...
- osvědčila... (2,1 % respondentů)
- neosvědčila, a proto by měla proběhnout její odborná revize. (88,9 % respondentů)
Žáky, kteří byli dříve vzděláváni podle Přílohy RVP ZV-LMP, by měl vyučovat především...
- speciální pedagog nebo učitel, který absolvoval studium speciální pedagogiky (dřívější stav). (78,7 % respondentů)
- učitel s pomocí asistenta (současný stav). (9,4 % respondentů)
- učitel bez pomoci asistenta. (0,0 % respondentů)
http://www.pedagogicka-komora.cz/2018/03/vysledky-ankety-mezi-cleny-spolku.html
Okomentovat