„Já jsem známý a velký odpůrce testování. Do školy se nechodí proto, aby byl člověk testovaný, ale aby se něco naučil. Je to další argument pro to, že hromadné testování má mnoho chyb a k ničemu moc nevede,“ říká ředitel gymnázia a senátor Jiří Růžička v rozhovoru pro Aktuálně.cz.
Růžička dodává:
V případě naší školy tyto státní testy od sebe uchazeče ani nijak dramaticky neoddělí. Všichni se pohybují ve vysokém skóre. Je to zbytečná administrativní zátěž škol, která ovlivňuje i vyučování.
Celý rozhovor naleznete zde
Jiří Růžička: Do školy se nechodí proto, aby byl člověk testovaný, ale aby se něco naučil
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
2 komentářů:
Pan senátor Růžička si nevšiml, že je spousta jiných škol, než jeho gymnázium. A spousta žáků, kteří nejsou nadaní a nejsou na gymnáziu. Kteří se učí neradi a musí být kontrolováni. Třeba testy.
Co když se žák nic nenaučí. Jak to pan senátor zjistí bez testu?
„Já jsem známý a velký odpůrce testování. Do školy se nechodí proto, aby byl člověk testovaný, ale aby se něco naučil. Je to další argument pro to, že hromadné testování má mnoho chyb a k ničemu moc nevede."
Z odpovědi J. Růžičky na můj dopis (3. 1. 2011): "Snažím se už delší dobu nasměrovat
jednu školu tam, kam si myslím, že by měla škola obecně mířit a rozhodně
se snažíme s ostatními kantory na naší škole hledat odpovědi na otázky,
které jste nastínil. Hledejte je také. Model schválené maturitní zkoušky
to umožňuje a rozhodně dává škole dost prostoru ke smysluplnné práci!" (kopírováno)
Z dopisu J. Růžičky (6. 1. 2011): "Vážený pane učiteli,
je zřejmé, že jste nepochopil (nebo spíš nechcete pochopit), proč
zastávám myšlenku státních maturit, ale s tím nic nenadělám. Prostě se
nehodlám smířit s tím, že maturita v současném pojetí je na mnoha
školách něčím naprosto nedůstojným. (kopírováno)
Čtenářům ČŠ jistě nemusím připomínat, že státní maturitě, kterou v roce 2011 pan senátor tolik obhajoval, jsem už tehdy vytýkal především plošné testování. On je prý nyní jeho "známým a velkým odpůrcem". Pozoruhodné! Žádám ho, aby tento rozpor vysvětlil. Změna názoru na základě nového poznání je chvályhodná. Je nutné s ní počítat. Proto by ti, kteří mají reálný vliv na naše školství jako celek, měli ve svých výrocích (i činech) ubrat na sebejistotě a aroganci.
Okomentovat