Ministerstvo školství chce upravit požadavky na znalosti, které by měly mít děti, které opouštějí první a druhý stupeň základní školy. Rámcové vzdělávací programy, které před deseti lety nahradily osnovy, potřebují aktualizaci i podle většiny učitelů. Reportáž přináší Česká televize.
Někteří ředitelé škol a neziskové organizace se ale obávají, aby aktualizace rámcových programů nebyla tak důsledná a podrobná, že by vlastně vznikly novodobé osnovy. Podle ředitele ZŠ Lyčkovo náměstí Jana Kordy by bylo osnovám podobné, kdyby se v dokumentu objevil výčet požadovaného učiva.
Bohumil Kartous ze spolku EDUin považuje za největší problém, že se o aktualizaci vzdělávacích programů takřka nic neví. „Neexistuje otevřená veřejná diskuse nebo otevřená odborná diskuse o tom, co v obsahu vzdělávání měnit,“ uvedl.
Národní ústav pro vzdělávání pedagogy uklidňuje, že jsou obavy z návratu osnov liché. Diskuse o podobě změn by pak byla předčasná, protože revize vzdělávacích dokumentů teprve začínají. Hotové by měly být v roce 2020.
Celý text a reportáž ke stažení naleznete zde
1 komentářů:
Jedním z magických slov korporátní sféry je "SMART cíl". To SMART je akronym z anglických slov něco jako Specific/Measurable/Achievable/Relevant/Time bound (specifický/meřitený/dosažitelný/relevantní a časově ohraničený). I když se na to praxi nabalí spousta kravin, má to něco do sebe.
To tlustě vyznačené apoštolové školství 4.0, pracovníci NVU a vlastně celé RVP s jejich výstupy systematicky ignorují. Asi aby mohli hlásat stále nová moudra až do penze.
Bylo by dobré konečně formulovat smysl školní docházky s ohledem na dosažitelnost... A to prostě "žáci zvládají..." není ani pokud se omezíme na trojčlenku a power point...
Okomentovat