Potvrdit ředitele všech čtyř chodovských základních škol ve funkci i pro dalších šest let byl záměr chodovské radnice. Velké pozdvižení proto způsobil nenápadný dopis z České školní inspekce. Ta totiž podala návrh na vyhlášení konkurzu na ředitele Základní školy ve Školní ulici, kterou už řadu let vede Milan Kovářík. I když s tím radní nesouhlasí, konkurz podle školského zákona na základě tohoto podnětu vyhlásit musí. ČŠI přitom nemusí svůj návrh nijak zdůvodňovat. Informuje MF DNES.
Patrik Pizinger (mestochodov.cz) |
O spokojenosti rodičů svědčí podle starosty Patrika Pizingera i fakt, že na školu ve Školní ulici přihlašují nejvíce prvňáčků z celého Chodova. „Tímto krokem podle našeho názoru Česká školní inspekce zasáhla do práv města jako zřizovatele školy. Zastupitelstvo s návrhem na vypsání konkurzu nesouhlasí, tento krok má ovšem pouze deklamativní váhu,“ rozohnil se starosta Chodova. Česká školní inspekce nemusí ze zákona návrh vysvětlovat.
Právě proto, že zákon umožňuje vydat návrh na vyhlášení konkurzu bez jakéhokoliv vysvětlení, vede Patrika Pizingera k cestě na ministerstvo školství. „Budeme iniciovat změnu školského zákona, respektive jeho paragrafu 166, o který v tomto případě jde tak, aby napříště součástí návrhu bylo i vysvětlení,“ dodal starosta Chodova.
Celý text naleznete v dnešní MF DNES
2 komentářů:
Je to jen ukázka, že rozdělení kompetencí ve školství je hodně mimo mísu. Jako kdyby drážní inspekce rozhodovala o jízdních řádech. No. Ale přejí hodně štěstí pro boj s větrnými mlýny.
Spíš se bojím, že pan inspekcí nechtěný ředitel bude u konkurzu schválně přidržen na lopatkách. Pokud ne, stejně si ho může zřizovatel znovu vybrat, na pořadí konkurzu naštěstí zatím nezáleží. Tedy dokud i tohle nějaký pako nezmění. Potom už budou ředitelé přímo dosazování školní inspekcí. Taková demokracie v praxi.
ČŠI JE PROGRAMOVĚ IDEOLOGICKO RÁDOBY VIZIONÁŘSKÁ ORGANIZACE ZANEDBÁVAJÍCÍ SVÉ HLAVNÍ POSLÁNÍ - PÉČI O KVALITU ŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ
Od roku 2015 má ČŠI pro hodnocení škol tato oficiální kritéria:
Podle nového rámce by se inspekce ve školách měla zaměřit zejména na oblasti:
vize školy
kvalita školního vzdělávacího programu
způsob komunikace mezi aktéry vzdělávání (škola – žák – rodič)
vytváření vhodného klimatu pro vzdělávání a výchovu ve školách
spolupráce s vnějšími partnery
pedagogické vedení školy s důrazem na výše uvedené kvality
profesní rozvoj učitelů
spolupráce mezi učiteli
rozvoj demokratických a občanských hodnot
http://www.eduin.cz/tiskove-zpravy/tiskova-zprava-kvalitni-skola-podle-ceske-skolni-inspekce/
Vidíte tam někde mezi těmi úřednicko ideologicko klimatologickými kritérii kvalitu vzdělávání to jest hlavního poslání škol?
Zvrácený ideologicko metodologický přístup ČŠI k podstatě její práce je, myslím, vidět v mnoha dalších věcech, například:
http://www.eduin.cz/clanky/denik-cz-s-tomasem-zatloukalem-o-skolni-inspekci-a-spolecnem-vzdelavani/
http://www.ceskaskola.cz/2015/11/jak-odhalit-soucasnou-propagandu-clovek.html
I to, že ČŠI toleruje spolu s MŠMT ve školách ideologickou propagandu ze zahraničí placené "neziskovky" Člověk v tísni (včetně tzv. voleb nanečisto pořádaných vždy a jen krátce před občanskými volbami), je toho, myslím, dokladem.
J.Týř
Okomentovat