Některá zjištění průzkumu vnímáme jako pozitivní, například že většina ředitelů již nebere finance jako hlavní překážku společného vzdělávání. Průzkum také ukázal, že ředitelé mohou nyní dětem se speciálními vzdělávacími potřebami poskytovat lepší podporu a lépe dosáhnout na peníze například na asistenta pedagoga a speciální pomůcky. Je však na místě odstraňovat problémy vyskytující se v praxi. MŠMT proto vyhodnotilo dosavadní společné vzdělávání a na jeho základě připravuje ve spolupráci se zástupci odborných organizací konkrétní opatření.
Od 9. března také začne platit novela, díky níž se bude asistentům pedagoga hradit i nepřímá pedagogická činnost, tedy například příprava na hodinu či příprava pomůcek. Nově také budou poradny doporučovat asistenta pedagoga i s ohledem na skutečnou náročnost vykonávané práce a časovou potřebu. Díky tomu by žáci měli dostat podporu, která přesněji odpovídá jejich potřebám.
MŠMT aktuálně pracuje na změně systému společného vzdělávání, dalšími legislativními úpravami chceme např.:
- snížit a zjednodušit administraci,
- upravit a vyčíslit reálné finanční částky na podpůrná opatření včetně pomůcek
- upřesnit podmínky činnosti asistentů pedagoga
1 komentářů:
A už se konečně někdo začal zabývat asistenty pedagoga pro sociálně znevýhodněné? K 31.8.2018 končí dvouleté přechodné období a po něm tento typ asistentů "vyšumí".
Okomentovat