Aktivita se zabývá odpovědností za páchání nebo organizovaní násilí a vražd v nedemokratických režimech. Inspirací je případ poslance a bývalého policisty Zdeňka Ondráčka, který se účastnil potlačování demonstrací v roce 1989.
Učitelka Tereza Vodičková nabízí další téma do výuky společenských věd.
Tereza Vodičková (obcankari.cz) |
a) Ptáme se žáků, zda si myslí, že opravdu není rozdíl v tom, volí-li v nedemokratickém režimu mezi zaměstnáními: učitel, lékař, policista.
b) Ptáme se, jak by se rozhodovala Antigona nebo např. Milada Horáková (dle znalosti jejich příběhů, viz metodika Milada Horáková, téma legality a legitimity).
c) Necháme je pojmenovat rozdíly.
2. Pro ilustraci pustíme následující video: https://www.facebook.com/betulapendularegnum/videos/999776276790603/
a) Ptáme se, jaké důvody mohly lidi vést k volbě zaměstnání v rámci bezpečnostních složek ve státě, kde policie porušovala lidská práva?
3. Rozdáme PL 1
a) Čteme si žákovské reakce a diskutujeme o nich.
Další informace a pracovní listy ke stažení naleznete zde
0 komentářů:
Okomentovat