Odklady školní docházky jsou trvalou součástí české vzdělávací praxe. Jejich podíl tvoří zhruba pětinu populačního ročníku. Rodičům stačí předložit řediteli ZŠ žádost s doporučením školského poradenského zařízení a odborného lékaře či klinického psychologa. Důvodem odkladů bývá nejčastěji nezralost dítěte, logopedické nedostatky nebo potíže dítěte s udržením pozornosti. Reportáž přináší Deník.cz.
Sylvie Stretti (twitter.com) |
„Syn je narozený v létě a posadili ho vedle téměř osmileté holčičky. Byla velice vyspělá, uměla bravurně číst, počítat i psát. Syn z toho měl mindráky, těžko jsme mu vysvětlovali, že není špatně, když se vše teprve učí. Byla to pro něj těžká startovní pozice,“ popisuje loňský zážitek maminka Lenka Korandová.
„Takové situace jsou zátěží pro sebevědomí prvňáčků, kteří odpovídají vývojem i schopnostmi svému věku, a mohou vyústit v odpor vůči vzdělávání, snížení sebevnímání a v problémy ve vztazích s vrstevníky,“ říká poradkyně a krizová interventka Sylvie Stretti.
Její slova Deníku potvrdila ředitelka pražské ZŠ K Milíčovu Alena Červená: „Šestiletých dětí je mi líto. Jejich starší spolužáci jsou fyzicky i psychicky zdatnější, učitelé většinou nasazují tempo podle nich, takže ti mladší mají komplex. Bohužel odklad dnes dostane každý, kdo o něj požádá. Není to vůči menším dětem spravedlivé.“
Celý text naleznete zde
0 komentářů:
Okomentovat