„Ve školách je většinou taková praxe, že mediální výchova, pokud na ni vůbec dojde, se stala součástí předmětů jako český jazyk, literatura nebo dějepis a občanská výchova. Jenže by si zasloužila samostatnost. Ale aby tomu tak bylo, muselo by být české školství na osamostatnění mediální výchovy připraveno. Oproti zahraničí u nás vlastně neexistuje institucionalizované centrum, které by mediální výchovu ve školách koordinovalo a pedagogům poskytovalo metodickou pomoc, vydávalo potřebné učebnice a další výukové materiály a zároveň vytvořilo koncepci vzdělávání fundovaných pedagogů.“ Tématu se věnuje Týdeník ŠKOLSTVÍ.
Ukazuje se, že současná mladá generace má problém s porozuměním textu v klasickém slova smyslu. „Současné dítě je zvyklé ponořit se do internetového moře, kde vedle sebe najde kvalitní text vedle nekvalitního. Chybí mu zkušenost a schopnost je od sebe odlišit, žije v hypertextovém prostoru, kde jako by nic nemělo začátek a konec. Není připraveno na úskalí, která pocházejí z používání techniky. Stále se setkáváme s tím, že mladí sice tráví hodiny na společenských sítích, ale unikají jim bezpečnostní rizika, která z toho pramení,“ hodnotí situaci Aleš Pištora z Vyšší odborné školy publicistiky. Současně je zjevné, že nejen dětem a dospívajícím chybí jistá míra kritičnosti.
Pražská Vyšší odborná škola publicistiky vychovává nejen budoucí žurnalisty a lidi, kteří chtějí pracovat v médiích a s médii. Připravuje mimo jiné také bezplatné kurzy pro učitele základních a středních škol, kde se jim snaží zprostředkovat základy mediální výchovy.
Celý text naleznete v aktuálním vydání Týdeníku ŠKOLSTVÍ
1 komentářů:
logické myšlení rozvíjí český jazyk a dějepis
Okomentovat