„V mnoha zemích představují časté odchody učitelů nejdůležitější důvod nedostatku kvalifikovaných učitelů přírodovědných předmětů. Předložená studie ( in PISA in Focus No. 80) se pokouší shrnout, jak je možné účinně čelit negativním jevům, jimž jsou pedagogičtí pracovníci prakticky denně vystavování ve školním prostředí,“ cituje studii nový Přehled informací a zajímavostí ČŠI.
Přehled se věnuje i těmto tématům:
Občanská výchova ve školách v Evropě - 2017
V době, kdy důležitost občanské výchovy se stává zjevnou pro vypořádáváním se současným ohrožením evropských hodnot, zavádí mnoho zemí nové změny ve svých politických strategiích. Uvedená publikace z edice Eurydice brief přináší hlavní poznatky ze zprávy z listopadu 2017, vypracované na téma rozdílnosti v přístupech jednotlivých států ke směrnicím upravujícím výuku předmětu občanská výchova a jejich implementaci ve školách.
Hlavními tématy jsou:
- O čem má být občanská výchova?
- Osnovy
- Výuka občanství ve třídě a mimo ni
- Hodnocení žáka při občanské výchově
- Školení učitelů a ředitelů škol
Ve kterých zemích a školách jsou znevýhodnění žáci úspěšní?
Analýza údajů z mezinárodního šetření PISA 2015 ukazuje, že napříč zeměmi OECD dosahují tři ze čtyř žáků s nejnižším socio-ekonomickým statusem maximálně pouze základní úroveň (Level 2) v čtenářských, matematických a přírodovědných znalostech. Teprve od vyšší úrovně (Level 3) mají žáci schopnost zformulovat smysl čteného textu a detailněji chápat mnohočetnou informaci už během čtení, při řešení matematické úlohy pak zapojit vlastní zdůvodnění a zvládat neznámá témata v přírodních vědách. Právě tyto dovednosti jsou základem budoucího úspěchu při zvládání problémů každodenního života v současnosti, ale zejména v nadcházejících desetiletích. Údaje z šetření PISA 2006, 2009, 2012 a 2015 však zároveň ukazují, že několik zemí dovedlo zvýšit podíl akademicky odolných žáků mezi těmi, kteří pocházejí z nejnižší čtvrtiny podle svého socio-ekonomického postavení.
Celý přehled včetně odkazů na citované studie je ke stažení zde
Jak zabránit odchodu učitelů? O čem má být občanská výchova? A další témata v Přehledu zajímavostí ČŠI
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
1 komentářů:
Je hezké, že v německu mají nedostatek učňů ve školách a že všichni tam chtějí maturitu. Takže když se transformujeme podle němců, tak se toho nic moc v učňovském školství nezmění. Staré problémy zůstzanou a možná se objeví i nové.
Okomentovat