Fyzikáři či zeměpisáři jednoduše nejsou. Na dvou třetinách škol se nepodařilo všechna místa obsadit lidmi, kteří přírodní vědy vystudovali. Tyto předměty pak mají často na starosti učitelé jiných předmětů. „Lepší výsledky přitom v průměru mají žáci na školách, kde je výuka aprobovanými pedagogy, kteří se průběžně dále vzdělávají,“ říká ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal. Školní inspekce se v minulém školním roce zaměřila na úroveň přírodovědné gramotnosti poté, co mezinárodní šetření PISA ukázalo, že se v ní za posledních deset let české děti zhoršily. Informuje MF DNES.
Nyní Česká školní inspekce zveřejnila svou analýzu situace na školách. Kromě nedostatku odborně kvalifikovaných učitelů poukázala i na to, že řada škol nemá k dispozici potřebné vybavení nebo že se učitelé až příliš často spoléhají pouze na tradiční výklad.
„Z naší analýzy vyplynulo, že na základních školách není aprobovaně zajištěna především výuka fyziky a zeměpisu,“ říká Tomáš Zatloukal.
Kvalitu výuky neovlivňují jen potíže s obsazením učitelských míst. Podle školní inspekce není dostatek vybavení k tomu, aby školy zajistily kvalitní výuku. „Často jde o nedostatek žákovských sad pro experimenty v jednotlivých předmětech, například laboratorní sestavy, měřicí přístroje nebo mikroskopy. Častý je také nedostatek laboratoří, kde by žáci mohli experimenty provádět,“ říká Zatloukal.
Celý text naleznete v dnešní MF DNES
0 komentářů:
Okomentovat