Co se zlobivým dítětem, když ho učitel nemůže vykázat na chodbu, kde by bylo bez dozoru? Takovou otázku si dnes klade spousta škol. Některé z nich proto zavádějí opatření v podobě separátních místností, kam učitelé vodí neukázněné děti. Podle psychologů ale takové opatření může někdy dětem spíš uškodit. Reportáž přináší MF DNES.
Pokud se žák nebude chovat slušně, učitel ho odvede do místnosti, kde bude pod dohledem pracovat sám. V pracovně může být najednou maximálně pět žáků, kteří tam zůstanou do konce vyučovací hodiny. Učitelé budou mít služby, podle kterých se v místnosti budou střídat. „Vyučující musí doložit, proč dané dítě do pracovny odvedl, aby rodiče neměli pocit, že toho zneužíváme. Se zákonnými zástupci bude každé toto opatření projednáváno. Pokud se bude toto opatření opakovat, budeme kontaktovat odbor sociálněprávní ochrany dětí a mládeže,“ dodala Trčková.
Dětští psychologové ale z nového opatření zrovna nadšení nejsou. Třeba psycholožka Alena Prouzová vykazování zlobivých dětí do separátních místností přirovnává k oslovským lavicím 19. století. „Musela bych si být jistá, že dítě zlobí, protože je nevychované, že například netrpí poruchou pozornosti,“ dodává Prouzová. Také podle dětské psycholožky Terezy Soukupové nejsou místnosti pro neposlušné vhodné pro všechny děti.
Podle školského zákona separátní místnosti pro neukázněné děti nevadí. Na webu ministerstva školství se píše, že učitel může nevhodně se chovajícího žáka vyloučit z vyučování do doby, než se ukázní s tím, že bude pod dohledem a bude se dále vzdělávat.
Celý text naleznete zde
1 komentářů:
ve sklepě školy zřídit několik cel
Okomentovat