Ministerstvo školství odmítlo kritiku, že tají úpravy rámcových vzdělávacích programů (RVP). S kritikou přišli v posledních dnech například autoři vzdělávacího konceptu Škola Můj Projekt. Zástupci projektu vyzvali úřad, aby zveřejnil jasný harmonogram revize a zapojil do úprav vzdělávacích programů učitele, školy a další odborníky. Průběh revize ovšem opakovaně kritizují i další odborníci a učitelé. Informuje ČTK.
RVP zavedla školská reforma v roce 2005, kdy nahradily jednotné osnovy. V minulém volebním období začalo ministerstvo školství připravovat jejich komplexní revizi, která by měla být hotová v roce 2022.
Nová vláda v návrhu programového prohlášení uvádí, že provede úpravy rámcových vzdělávacích programů tak, aby se posílila výuka jazyků, informatiky a technického vzdělávání. Z programu vlády ale není zatím jasné, jak to chce udělat.
Podle Balážové na úpravách pracují odborné skupiny, ve kterých jsou akademici, zástupci odborných a profesních asociací i pracovníci škol. O návrhu pojetí revize jednali v loňském červnu až říjnu, nyní se pracovní skupiny scházejí podle svých harmonogramů a projednávají jednotlivé úpravy, dodala.
Zástupci konceptu Škola Můj Projekt v tiskové zprávě upozornili, že pro úspěšné zavedení nových témat do praxe je třeba připravit metodiky, proškolit učitele a ověřit vše v praxi. Školy ale podle nich zatím neví, kolik času budou mít na seznámení s úpravami.
Celý text naleznete zde
3 komentářů:
Tak klíčové kompetence? Ty jsou nejdůležitější? To se nedivím, že mají obavu, že se ve školách možná začne i učit.
Nedovedu si představit, že by se veřejnost byla schopna domluvit, co a jak učit.
Je pravda, že by se ke vzdělávání měli vyjádřit odborníci z praxe. Ale ne školitelé a podnikatelé ve školství a ne líní učitelé a žáci.
K odborným školám zástupci zaměstnavatelů. Ke gymnáziím zástupci VŠ. A to ti, co s absolventy dělají a ne jen je potkávají na vrátnici, když uskakují před jejich limuzínou.
Mělo by být jasné, co vlastně konkrétně po absolventovi chceme.
V hotelovém pokoji zazvoní telefon:
"Na kolik hodin jste si objednal buzení?"
"Na sedmou."
"No tak šup, šup. Vstávejte, už je devět!"
MŠMT a NÚV už léta projektově panáčkují. NÚV je přitom už tři roky bez řádně jmenovaného ředitele. Školy se bojí, co z nich zase vyleze.
Viz např.
http://www.ceskaskola.cz/2017/11/vydaje-na-skolstvi-v-pomeru-k-hdp.html#comment-423118199687461998
Divíte se někdo těm projektovým panáčkům z MŠMT, NÚV, NIDV, z neziskovek atd., kteří čerpají miliardy, stamilióny, desetimilióny a milóny z EU dotací do "vylepšování" českého hrubě rozpočtově podfinancovaného školství, že panáčkují, aby jim to projektové zřídlo nevyschlo?
J.Týř
Jsem v jednom z týmů NÚV, které se zabývají revizí RVP, a přesto musím konstatovat, že mi řada důležitých informací o revizi RVP chybí. Např. ta, zda budou respektovány výsledky ankety mezi učiteli...
Okomentovat