Duševní zdraví ve vzdělávání, globální vzdělávání a další témata přináší nový Přehled ČŠI

neděle 4. února 2018 ·

Na rozdíl od tělesného zdraví je duševní zdraví ve školách opomíjeno. Není totiž tak dobře pozorovatelné. Podle odhadů Světové zdravotní organizace (WHO) však trpí emočními či behaviorálními poruchami téměř pětina žáků a osmina žáků má poruchy mentální. To má skrytý, avšak závažný dopad na jejich vzdělávání a další projevy těchto poruch v dospělosti. Navzdory těmto faktům nemá většina zemí zavedenu politickou strategii zaměřenou na mentální zdraví dětí a mladistvých. Vzdělávací systémy sice nejsou jediným faktorem zodpovědným za rozvoj duševního zdraví, mohou však k němu významně přispět. Duševní zdraví ve vzdělávání je jedním z témat, na které upozorňuje Přehled vybraných informací a zajímavostí ze zahraničí ČŠI.


Přehled upozorňuje také na projekt TALIS Video Study: Cílem projektu TALIS Video Study je porozumět a zhodnotit používané výukové praxe a jejich vzájemné propojení, i to jak výukové metody souvisejí s kognitivními a nekognitivními výstupy žáků. S využitím videozáznamů je ukázána výuka v osmi různých školských systémech - Chile, Kolumbie, Německo (8 spolkových zemí), Japonsko, Mexiko, Čína (Šanghaj), Španělsko (Madrid) a Spojené království (Anglie). Prostor je dán vyjádřením učitelů i žáků, hodnocením a výukovým materiálům v zájmu úplnosti obrazu. Studie rozkládá výuku na několik různých oblastí, čímž se lépe prezentuje široká škála přístupů k výuce.

Dalším tématem je globální vzdělávání: V publikaci je představen rámec PISA pro oblast všeobecných kompetencí, vyvinutý v OECD a zároveň úzce spjatý s definicí vypracovanou Centrem pro globální vzdělávání Asijské společnosti (Center for Global Education at Asia Society). Na základě bohatých zkušeností tohoto centra s podporou pedagogů při začleňování globálních znalostí do výuky jsou zde zároveň poskytnuty praktické rady a konkrétní náměty, jak mohou učitelé a další pedagogičtí pracovníci tyto poznatky využít pro obohacení a zkvalitnění stávajícího kurikula, metodických pokynů a kritérií hodnocení.

Celý přehled je ke stažení zde

1 komentářů:

Unknown řekl(a)...
4. února 2018 v 10:21  

A co teprve učitelé. Kolik jich je vyhořelých, frustrovaných, přetížených a invalidních. Kdyby se tím někdo seriozně zabýval, to by bylo překvapení.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.