Učitelé z Učitelské platformy se prezidentských kandidátů zeptali, jaké tři největší problémy v oblasti školství vidí a jak by přispěli k nápravě. Tým Miloše Zemana byl ve své odpovědi omezen prezidentovým závazkem nevést kampaň, ale připomněl prezidentovu dlouhodobou podporu učitelů. Tým Jiřího Drahoše byl konkrétnější, vedle nedostatečného financování a nízkých mezd učitelů upozorňuje i na chybějící shodu společnosti, k čemu mají školy vzdělávat. Dále vyzyvatel současného prezidenta považuje za problém ve vzdělávání lajdáckou přípravu školských zákonů a reforem.
Prezident Miloš Zeman aktivně vystupoval proti inkluzi a upozorňoval na veškerá rizika společného vzdělávání. „Pan prezident se na svých cestách po regionech setkal s mnoha žáky, učiteli i řediteli a navštívil bezpočet škol. Miloš Zeman má velmi dobrý vhled do každodenních problémů škol i vzdělávání. V předchozím pětiletém období jsme ovšem nezaznamenali žádnou větší výzvu k navýšení rozpočtu pro oblast školství či jakoukoliv konkrétní podporu učitelům,“ sděluje předsedkyně Učitelské platformy Petra Mazancová. „Kancelář pana prezidenta se vždy ptala na názor odborů, když měl pan prezident podepsat nový zákon. Ale o navýšení rozpočtu do školství či o vyšší učitelské mzdy se Miloš Zeman výrazně nezasazoval,“ uvedl předseda školských odborů František Dobšík. „I přesto, že má pan prezident velkou mediální pozornost i politický vliv a mohl stejně úspěšně jako v případě inkluze na další zásadní problémy ve vzdělávání upozornit, tak se o otevření dalších témat ve vzdělávání nepokusil,“ zhodnocuje pětileté prezidentské působení Petra Mazancová z Učitelské platformy.
Tým Jiřího Drahoše odpověděl později. Učitelská platforma považuje za velmi důležité sdělení k současnému stavu podfinancování školství: „České společnosti, a politické reprezentaci obzvlášť, dosud chybělo dostatečné uvědomění, že tím šetříme na úkor své budoucnosti.“ To slovy Petry Mazancové znamená: „Konečně si naši politici uvědomí, že investice do vzdělávání jsou investicí do naší budoucnosti. Pokud nebudou podpořeni učitelé i celá oblast vzdělávání, tak znevýhodníme dnešní školní děti v konkurenci měnícího světa. Bez podpory politiků nebudeme jako učitelé schopni vzdělávat pro 21. století.“
Otázku i s úplnými odpověďmi naleznete zde
Zdroj: Tisková zpráva Učitelské platformy
12 comments:
Učitelská platforma i kandidát Drahoš se, myslím, docela hezky vybarvují.
Že by podzim v předjaří?
Kolik má aktuálně Učitelská platforma členů?
Pane Sárkozi, jak souvisí Vaše otázka s výše uvedeným článkem?
Pokud nesouvisí, jistě bude smazána. ;-)
Ale možná by bylo lepší, kdybyste odpověděl, pane Sárközi :-). Děkuji! Hezký den!
starou belu se orientuje , ten o základce,nedejbože učňáku, nemá ánung
Laimes ma pravdu...
---
"Lživým informacím může uvěřit každý, když potvrdí naše vnímání světa."
Myslim, ze to plati i o infomlze...
----
Jinak je to asi tak dvacaty paty nejdulezitejsi problem skolstvi, ale mne prijde divne, ze nejvetsi VVI je vyloucena z prime vedecke vychovy...
Pan Drahos asi nestihne do patku napsat knihu "Jak jsem se mylil pri rizeni AV...", ale snad by se mohl nekdo stihnout jeste zeptat, jestli behem tech osmi let nejakou vec nezvladl udelat ci by udelal jinak...
Odpovídám: Na základě první věty "Učitelé z Učitelské platformy se prezidentských kandidátů zeptali, jaké tři největší problémy v oblasti školství vidí a jak by přispěli k nápravě." jsem se chtěl dozvědět, kolik učitelů se prezidentských kandidátů ptalo a kolik učitelů neví, že toto není v pravomoci prezidenta...
Fráze, fráze, fráze, nic než fráze. Otřepaná klišé.
Myslím tím to, co blábolí Drahoš.
Nemyslím, že platí, že pan Drahoš se v otázkách vzdělávání orientuje a že pan prezident si vystačí s frázemi. Zde je jeden příklad svědčící, myslím o opaku:
Díval jsem se na dnešní předvolebně prezidentskou debatu pánů Drahoše a Zemana v TV Prima. Mrzí mne, že pan Drahoš jako vědec a bývalý předseda akademie věd vznesl vůči pani prezidentovi námitku, která byla, domnívám se, z faktického i vědeckého hlediska pochybná. Šlo o popření platnosti Gaussova rozdělení četnosti statistických veličin, které znázorňuje objektivně existující jev, konkrétně to, že
- přibližně polovina populace má podprůměrnou inteligenci,
- přibližně třetina má inteligenci v jakémsi "pásmu průměru", přibližně třetina v oblasti "vyššího nadprůměru" a přibližně třetina v oblasti nižšího podprůměru.
Tak lacině podpásovou populistickou argumentaci jsem od něj jako od vědce neočekával. Divím se, že mu pan prezident nechal takový argumentační faul tak snadno projít.
I z dalších věcných důvodů si nemyslím, že platí, že pan Drahoš se v otázkách vzdělávání orientuje a že pan prezident si vystačí s frázemi. V dnešní televizní debatě se, myslím, ukázal spíš opak.
J.Týř
Kdysi jsem se prezidenta ptala na maturitu z čjl a odpověď z kanceláře jsem dostala. Že si prezident myslí své, ale nemůže s tím nic dělat, neb to je záležitost parlamentu. Nemyslím si, že je Miloš Zeman v otázkách vzdělávání neinformovaný (své informace má jistě i Jiří Drahoš) a nelíbí se mi titulek článku.
Post a Comment