Přestože by se mohlo zdát, že k více změnám, než které se ve školství odehrály loni, už dojít nemůže, rok 2018 může mít podobnou dynamiku. Změny nastanou zřejmě hned zkraje roku ve společném vzdělávání − inkluzi. Reportáž přinášejí Hospodářské noviny.
Robert Plaga (msmt.cz) |
Ředitel Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání při Univerzitě Karlově David Greger vidí u inkluze problém v tom, že se nevyzkoušela na menším vzorku škol a nezjistily se dopady. Bohumil Kartous z think-tanku EDUin ale považuje přístup ministra za populistický a nedostatečný. Stejně nečestný argument je podle něj i tvrzení, že inkluze stojí proti platům učitelů.
Poprvé od roku 2012 se objem rozpočtu výdajů kapitoly dostává nad tři procenta HDP. Také rozpočet vysokých škol vzrostl o 3 mld., což je o nejvyšší jednorázové navýšení rozpočtu za více než deset let.
"V daném tempu je nutné setrvat další čtyři roky. Už nyní je ale nutné začít pracovat na změnách v přípravě učitelů, v jejich vzdělávání a ve snaze přitáhnout k učení schopné a motivované lidi," upozornil Kartous. Tak zásadní změny ve školství se musí plánovat podle Gregera dlouho dopředu, proto by měl ministr začít co nejrychleji pracovat na koncepci, která ukáže, jak dál. A hlavně umožní učitelům se profesně rozvíjet. Nejen k tomu měl přispět i kariérní řád, který však odmítla sněmovna i část učitelské obce.
Celý text naleznete zde
0 komentářů:
Okomentovat