Učňovské obory v celém Česku skomírají a pravdivé rčení, že řemeslo má zlaté dno, jako by stále k zaplnění školních lavic nestačilo. Moravskoslezský kraj se proto ve své nejnovější a moderně pojaté kampani rozhodl ke studiu řemesel lákat nejen samotné žáky osmých a devátých tříd, ale také jejich rodiče. „Nová propagační akce bude cílená především na maminky žáků, protože víme, že jsou to hlavně ony, kdo o budoucím povolání dítěte rozhoduje,“ vysvětlil náměstek hejtmana pro školství Stanislav Folwarczny s tím, že motivační kampaň bude nejen billboardová, ale „poběží“ i na sociálních sítích a internetu obecně. Informuje Deník.cz.
Stanislav Folwarczny (msk.cz) |
„Jednou ze základních snah celé akce je žákům i rodičům ukázat, že řemesla, která děti už na základní škole baví, je v dospělosti dobře uživí,“ dodal Folwarczny.
Snahu kraje vítají i ředitelé učilišť na Karvinsku, přestože pro řadu z nich není spolupráce se základními školami a rodiči žádná novinka. „Podobné aktivity vyvíjíme už několik let. Kromě takzvaných otevřených dílen či projektu Brána řemeslům otevřená, kdy si mohou žáci a rodiče naší školou nabízené obory vyzkoušet takříkajíc na vlastní kůži, oslovujeme rodiče a školáky i moderní cestou prostřednictvím sociálních sítí a internetu,“ prozradila například Iva Sandriová, ředitelka Střední školy techniky a služeb Karviná.
Celý text naleznete zde
0 komentářů:
Okomentovat