Ministerstvo školství plánuje v únoru 2018 vyhlášení dvou výzev z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání, které budou určeny pro vysoké školy ve strukturálně postižených regionech. Jejich plánovaná alokace činí dohromady více než 2 miliardy korun.
ESF výzva pro vysoké školy ve strukturálně postižených regionech bude zaměřena na rozvoj akademických i neakademických pracovníků, podporu tvorby studijních programů, které jsou poptávány na trhu práce, a prohlubování internacionalizace studia. Nezanedbatelným aspektem bude také podpora studentů se specifickými potřebami. ESF výzva má alokaci 600 milionů korun.
ERDF výzva pro vysoké školy ve strukturálně postižených regionech bude sloužit jako investiční doplnění předchozí výzvy. Budou umožněny rekonstrukce a modernizace prostor pro studium, nákup přístrojového vybavení a za zvláštních podmínek také výstavba nových budov. ERDF výzva má alokaci 1,6 miliardy korun.
Do přípravy výzev i hodnocení projektových záměrů se zapojí zmocněnec vlády pro Moravskoslezský, Ústecký a Karlovarský kraj. Díky tomu dojde k podpoře pouze takových projektů, které budou mít reálný a systémový dopad na odstranění handicapů těchto krajů ve srovnání se zbytkem republiky.
„Pomocí těchto výzev dojde k naplnění cílů projektu RE:START, který chce přispět k rozvoji těchto regionů, a bude tak účinně naplněno opatření uložené ministerstvu školství vládou,“ uvedl Václav Velčovský, náměstek pro řízení sekce operačních programů MŠMT.
Více informací naleznete zde
6 komentářů:
Může mně někdo vysvětlit, co je strukturálně postižený region?
Nebo jde o čerpání za každou cenu a další možnost pro chronické čerpače EU fondů?
Může mně někdo vysvětlit, co je strukturálně postižený region?
V oblast školství je, myslím, v důsledku nekompetentnosti MŠMT strukturálně postiženým regionem celé Česko. Proto, prosím čerpejme všichni. Až do úplného vyčerpání.
Ty tři kraje (Karlovarský, Ústecký a Moravskoslezský) jsou v rámci ČR opravdu hodně specifické, kumulují se v nich vážné strukturální problémy (zaměstnanost, bydlení, doprava, průmyslové dědictví...) a z mého pohledu si opravdu zaslouží zvláštní zacházení, jinak se budou oproti zbytku země propadat dál. Jestli tomu pomůžou ty výzvy, netuším, je to trochu jako plivnutí do moře.
Vyšetří Poslanecká sněmovna a případně i OLAF nesrovnalosti v práci MŠMT ČR?
Ministerstvo školství České republiky (MŠMT ČR) je v rámci EU a OECD opravdu hodně specifické. Kumulují se v něm vážné strukturální problémy (ostudně nízký školský rozpočet i platy učitelů, pochybné koncepce financované z fondů EU - viz např. tzv. pečovatelizace českého školství* tj. postupná přeměna veřejných škol ze zařízení primárně vzdělávacího na zařízení sociálně a zdravotné pečovatelské, nedostatek učitelů, feminizace, úpadek technického vzdělávání, špatná komunikace MŠMT atd.) a z mého pohledu si opravdu zaslouží zvláštní zacházení, v dané situaci nejlépe ve vyšetřovacím režimu*, jinak se bude české školství oproti zbytku EU a OECD propadat dál. Jestli tomu pomůžou ty výzvy, netuším, je to trochu jako plivnutí do moře. Nebo spíš do tváře žákům, učitelům, rodičům, občanům a veřejnému zájmu České republiky a Evropské unie?
Vyšetří Poslanecká sněmovna a případně i OLAF nesrovnalosti v práci MŠMT ČR?
* Viz např.
TORNÁDO KAT a VLÁDNÍ JADERNÝ VÝBUCH
http://www.ceskaskola.cz/2017/07/vlada-byla-velmi-aktivni-ve-skolstvi.html?showComment=1501591494685#comment-6280139516709541290
J.Týř
Stále stejná zhrzenost, stále stejná ubohost :-)
Jsem názoru, že nesrovnalosti v čerpání EU dotací ze strany MŠMT ČR by měly být Parlamentem ČR řádně vyšetřeny, když tu jde o vcelku mnohamiliardové výdaje s mnohdy ne dobrým dopadem na české školství, proti čemuž je dnes medializované Čapí hnízdo vcelku pakatel. Doufám, že se k tomu nový ministr školství a nová poslanecká sněmovna postaví čelem.
http://www.ceskaskola.cz/2018/01/stanislav-stech-reaguje-na-obvineni.html#comment-7416488792809718000
Okomentovat