Ministr školství Robert Plaga se sešel s eurokomisařkou pro spravedlnost, ochranu spotřebitelů a otázky rovnosti pohlaví Věrou Jourovou. Jednal s ní o chystaných krocích v oblasti inkluze a seznámil ji s aktuálními statistikami.
|
Věra Jourvá (twitter.com) |
„Je potřeba provést revizi, nikoliv zrušení společného vzdělávání. Věcnou, ale také finanční revizi provedeme po vyhodnocení nově nastaveného systému financování inkluze,“ uvedl ministr Plaga a pokračoval: „Co se týče například počtu dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžných školách, tato čísla nepřetržitě rostou stejně tak, jako počty asistentů pedagoga. Mezi školními roky 2010/11 až 2016/17 se počet asistentů zvýšil o více než pět tisíc úvazků. Zajímavé ale je, že jen od září 2016 do září 2017 vzrostl počet asistentů pedagoga skokově o 4 426 fyzických osob,“ dodal ministr Plaga.
Ministr školství poté informoval eurokomisařku Jourovou také o krocích v oblasti plnění Akčního plánu pro výkon rozsudku Evropského soudu pro lidská práva ve věci D. H. a ostatní proti ČR.
Zdroj:
Tisková zpráva MŠMT
2 komentářů:
Tedy se potvrzuje, že celá taškařice s názvem inkluzivní vzdělávání je pouze šaškovským plněním povinností plynoucích z rozsudku Evropského soudu pro lidská práva ve věci D. H. a ostatní proti ČR. Podle toho taky vypadá koncept/nekoncept a jeho chaotické plnění v režii neziskovek typu Laurenčíková a spol.
Pokud je stávající systém nefunkční (a to z jakéhokoliv důvodu), je nanejvýš potřebné najít něco funkčního a smysluplného.
Jsou učitelé, kteří chtějí, aby žák pod určitou hranicí IQ (např. 80) byl převeden do "praktické školy" (vím, že tento název se již neužívá). Budiž. Řešme to ale dřív, než to bude úplná katastrofa.
I když zákon ukládá jednat v nejlepším zájmu žáka, u nás v republice to tak nefunguje. My se tak jenom tváříme. Máme jakési zákony a vyhlášky, ale nemáme peníze a lidi - odborníky.
Tak k čemu tato komedie je?
A co nastane, až si začnou stěžovat rodiče intaktních žáků? A k tomu by mohlo dojít.
Okomentovat