„Digitalizace jako proces sociální transformace společnosti má zásadní dopady i na vzdělávání a týká se nás všech, učitelů zejména. Strategie a koncepce máme, ale musíme je umět naplňovat. Evropské peníze na to nestačí. Mnohé inovace ve vzdělávání existují, ale jen na některých školách nebo jen u některých učitelů. Problém je, že se velmi obtížně šíří dál,“ říká odborník na vzdělávání Ondřej Neumajer, který se zabývá inovacemi a využíváním digitálních technologií ve vzdělávání.
Na vzdělávací konferenci DigiMap se odborníci shodli, že výuky na školách je nevyhnutelná. Reportáž přináší iDNES.cz.
„Robotika může pomoct rozvíjet logiku, matematickou gramotnost, práci v týmu, kreativitu, umění se rozhodovat, čtenářskou a digitální gramotnost, pracovitost, prezentaci a obhajobu vlastních myšlenek i pozitivní vztah k sebevzdělávání,“ říká Baierlová.
Učitelé i rodiče podle ní mohou děti přivést k robotům přes robotické stavebnice, 3D tisk nebo robotické hračky. Jednou z nich je například Ozobot, kterého pomáhal vyvíjet český vývojář Ondřej Staněk pro americký trh. K dostání už je ale i u nás.
„Výzkumníci zjistili, že dovednosti 21. století lze rozvíjet pouze inovativními výukovými metodami,“ říká Neumajer.
„Doba se posunula a školy na to musí reagovat. Trendem na školách je gamifikace výuky, kdy se například děti učí programovat pomocí hry Minecraft,“ uvedl odborník na vzdělávání Karel Klatovský. „Měli bychom využít to, co děti znají a mají rády k předání informací,“ dodal.
Celý text naleznete zde
0 komentářů:
Okomentovat