Děti na prvním stupni francouzských základních škol budou psát každý den povinně diktáty. Oznámil to ministr školství Jean-Michel Blanquer. Na twitteru dodal, že jen "systematické a důsledné studium gramatiky a slovní zásoby naučí žáky správnému pravopisu". Informuje ČTK.
Důraz je podle něj třeba klást také na četbu, která je "základem veškerého učení".
Ministr reagoval na výsledky francouzských školáků v mezinárodním srovnání PIRLS. Francie je spolu s Nizozemskem jedinou zemí, jejíž žáci podle PIRLS zaznamenali horší výsledky ve srovnání s rokem 2001.
Text ČTK naleznete zde
Podrobnosti naleznete v textech Le Monde
Žáci ve Francii budou psát každý den diktáty, oznámil ministr
Wednesday, December 6, 2017
·
Labels:
čtenářská gramotnost,
diktát,
francouzské školství,
PIRLS,
Zprávy
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
CLIL
(18)
cloud
(22)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
prezentace
(66)
Přijímačky
(216)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
Škola21
(3)
školství
(2922)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
8 comments:
Tak největší didaktik - ministr zasáhne a školství spasí.
jistě se děti budou do školy na diktáty těšit:-)
Mě by spíš zajímalo, jestli vůbec a jak se budou ty diktáty hodnotit a započítávat do pololetní klasifikace. Poněvadž bez hodnocení to bude opatření bezzubé :-).
totalitní brutalita,co na to ochránci lidských a dětských práv,ombucmani,člověk v tísni aspol
Konečně je zde potvrzení mé ideje, že osvícený panovník je lepší než kulatý stůl.
Správné rozhodnutí by chtělo ještě doplnit v jiných předmětech...
Ale to hlavní, co z toho čtu já je, že opatření nemíří proti žákům, ale proti učitelům. Kdyby totiž konali řádně, činili by stejné rozhodnutí z vlastní vůle. Ale když vůle chybí, musí zaskočit osvícený ministr.
Na střední škole už se toho moc nezachrání, ale psávala jsem jednou měsíčně diktáty. Teď už to nedělám, neboť to prý není naše práce. Měli je to naučit na základní škole.
Já s tím sice moc nesouhlasím, ale proti proudu nehodlám jít.
No, nevím... Řekl bych, že domácí samostatné opisování textu mi přijde lepší...
Jak z pohledu žáka (stres), tak hlavně učitele (je asi snažší zkontrolovat 30 sešitů na odevzdáno/neodevzdáno, než hledat chyby v 30 diktátech).
---
Za samostatnou dlouhodobou studii by možná stálo podívat se na vliv doplňovacích listů/pracovních sešitů či klikacích didaktických programů na schopnost psaní bez chyb či rovnou na výskyt dysortografie...
V doplňovačkách děti dělají očividně méně chyb. Když píší diktát, vůbec nad ním nepřemýšlí, nevnímají totiž ani obsah psaného textu. Hned je také začne bolet ruka, nejsou už vůbec zvyklé psát.
Jestlipak francouzské školství trpí také skokovým zvýšením poruch učení jako je tomu podle ministra u nás. Když budou žáci ve Francii psát každý den diktáty, kolik dětí pak bude ještě trpět dyslexií, dysortografií nebo dysgrafií?
Post a Comment