V mezinárodním srovnání se stáváme podprůměrnými, protože ostatní země se výrazně zlepšují, upozorňuje ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal. Problémy potvrdilo testování žáků základních škol, ve kterém skončily za očekáváním hlavně děti z devátých tříd. Na prvním stupni jsou podle něj učitelé, kteří začínají více využívat změnu prostředí, v němž se vzdělání odehrává. Chceme po učitelích stále větší rozsah kompetencí, ale nevytváříme jim pro to podmínky, dodává v rozhovoru pro DVTV.
Rozhovor ke stažení naleznete zde
4 comments:
naše ekonomika je založena levné práci,takže za plat skladníka může učitel vzdělat skladníka
Jak pan Zatloukal ví, které "nové trendy" jsou skutečně dlouhodobě přínosné a které pouze módní?
V úvodu rozhovoru zazní, že zhoršování našich žáků začíná od roku 2007 a od roku 2005 došlo k velké změně - zavedení RVP a ŠVP. Učitelé prý neučí hůř, ale stále stejně.
Jak to stále stejně? Teď učí podle RVP a ŠVP, takže snad přece v něčem jinak. A výsledky říkají,že to dopadá hůř.
Zhoršování začalo dřív, ale v r. 2007 si toho inspekce všimla. Proč ministerstvu trvalo 10 let, než zavedlo přijímačky. Proč nekonalo dřív?
Post a Comment