Semináře pro pedagogické pracovníky mateřských, základních i středních škol, další vzdělávání asistentů pedagoga, instruktážní materiály nebo sdílení učebnic a pomůcek pro zdravotně postižené žáky. Tím vším chce Ústecký kraj podpořit inkluzi neboli společné vzdělávání na školách v regionu, popisuje pro Děčínský deník krajský metodik inkluze a bývalý ředitel speciální školy Vladimír Slavík.
„Tito žáci nutně potřebují profesionální podporu, aby se mohli co nejefektivněji rozvíjet a dosahovali tak co nejlepších výsledků ve vzdělávání. S komunikací a učením má totiž v Ústeckém kraji v posledních letech problémy stále více dětí,“ podotýká Vladimír Slavík.
Ústecký kraj chce pomoci hned v několika oblastech. Jednou z nich je podpora vzdělávání pedagogických pracovníků mateřských, základních i středních škol. To by mělo probíhat například formou seminářů se zaměřením na metodické vedení a rozvoj znalostí v oblastech vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. „Zacílíme především na další vzdělávání asistentů pedagoga a jejich spolupráci s učiteli, neboť ta je základem úspěchu,“ vysvětluje Slavík.
Celý text naleznete v příloze Děčínského deníku Vědec, řemeslník nebo technik?
0 komentářů:
Okomentovat