Žáci z Karlovarského a Ústeckého kraje dopadli nejhůře v testování žáků 5. a 9. tříd, při kterém Česká školní inspekce ověřovala, do jaké míry ovládají, co je škola měla naučit. Tak například v matematice dokončili deváťáci testy s úspěšností v průměru pod 45 procenty, v ostatních krajích to byl minimálně o pět procent lepší výsledek. Informuje MF DNES.
David Greger (repro ČT) |
V praxi to znamená, že škola pro dítě ze sociálně znevýhodněného prostředí ještě snižuje šanci na úspěch, a to nejen na severozápadě. Že se tento jev v posledních letech zvětšuje, považuje Greger za zásadní problém vzdělávání. Region, kde ve srovnání se zbytkem republiky žije největší procento obyvatel v sociálně vyloučených lokalitách a mají nejvyšší počty exekucí na hlavu, funguje jako laboratoř svého druhu.
„V regionu Severozápad má vysokoškolské vzdělání 12 procent obyvatelstva, ve zbytku republiky je to v průměru k 19 procentům,“ upozorňuje sociolog Daniel Prokop. Do škol tu přichází nadprůměrný počet dětí rodičů, kteří dosáhli jen základního vzdělání a jsou z velké části nezaměstnaní. V regionu má pouze základní vzdělání 19 procent obyvatel, ve zbytku republiky je to podle Prokopa 13 procent.
Celý text naleznete v dnešní MF DNES
2 comments:
12% vš vzdělaných? Proč je to problém. To je přece ideální stav, ne? Zeptejte se Gausse a Doležela, ten vam to vytmavi.
Jen jedna otázka s podotázkou a jedna poznámka:
O: Čím si Tajný vysvětluje těch 12% a co by s tím navrhoval dělat?
Kromě nesmyslných komentářů.
P: Ačkoliv to první komentář pod článkem nenaznačuje, jistá korelace mezi VŠ vzděláním a inteligencí zřejmě existuje.
Post a Comment