Pětina všech českých učitelů byla nebo je obětí cílené agrese ve virtuálním prostoru. Intenzivnímu teroru, respektive kyberšikaně je potom vystaveno až pět procent z nich. Pod jejich jmény vznikají falešné profily, na sociálních sítích s nimi kolují ponižující videa, bombardují je stovky nenávistných zpráv denně. Podle odborníků neexistuje žádné jiné zaměstnání, jehož představitelé by se stávali terčem internetového násilí tak intenzivně jako pedagogové. Útočníky se přitom stávají jak žáci, tak i rodiče, kteří si v kyberprostoru počínají stejně jako jejich náctiletí potomci. Reportáž přináší deník Právo.
Kamil Kopecký (upol.cz) |
Podle Kopeckého, jenž loni zpracovával výzkum týkající se kyberšikany českých učitelů, školy skutečně nechtějí upozorňovat na to, že u nich na škole dochází k podobným jevům.
„Je to problém, který prorůstá společností. Ne každá škola má osvíceného ředitele, který stojí za svými zaměstnanci, učitelé počítají, že se obrátí proti nim,“ uvedl Kopecký.
Jedním z důvodů, proč učitelé o kyberšikaně, respektive šikaně nechtějí mluvit, je údajně také strach z toho, že profesně selhali. Což prý nemusí být jen jejich představa, ale pravda. „Není to jednostranné. Někdy je opravdu příčinou všeho pedagog, který děti uráží, vytváří mezi nimi nerovnost třeba tím, že polovinu oslovuje křestním jménem a tu druhou příjmením. Děti mu to nevrátí fyzicky, proto se o to snaží alespoň ve virtuálním světě,“ vysvětlil Kopecký. Podle něj si tak dítě vytváří hranice toho, kam až může zajít.
Celý text naleznete zde
1 komentářů:
https://www.e-bezpeci.cz/index.php/temata/kyberikana/1260-hodnoceni-ucitelu
Okomentovat