Třetina učitelů má výhrady k rámcovým vzdělávacím programům (RVP), podle kterých školy učí. Zjistila to Česká školní inspekce (ČŠI) v minulém školním roce v průzkumu mezi pedagogy, jehož výsledky zveřejnila na webu. Učitelům se nelíbí, že rámcové programy obsahují příliš mnoho témat a nerozdělují učivo do jednotlivých ročníků. Programy podle nich také nesrozumitelně popisují, co by děti na konci školy měly umět. Informuje ČTK.
Na neúměrnou předimenzovanost témat v RVP si inspektorům stěžovala zhruba pětina nespokojených učitelů. Přibližně 15 procentům pedagogů vadí, že programy učivo nerozdělují podle ročníků. Pro podobný počet jsou RVP nesrozumitelné. Další výtky měli učitelé proti velké náročnosti pro žáky a nepřítomnosti metodických návodů. Zhruba desetině v rámcových plánech chybí témata, která jsou důležitá pro budoucí život dětí.
Celý text naleznete zde
1 komentářů:
To je objev po tolika letech. Místa jasného a srozumitelného stanovaní znalostí, které má škola naučit, pouze plané, nic neříkající fráze a jakési obecné kompetence. Pro tvorbu ŠVP buď zcela nepoužitelné, nebo natolik vágní, že ve skutečnosti způsobují, hlavně na ZŠ, zmatky a anarchii. Učitelé jim nerozumí, žáci teprve ne, a rodiče to je vůbec komedie. A nyní navíc už podstatně zastaralé. Chtěl bych vědět, kolik procent rodičů ty stostránkové ŠVP vůbec někdy četlo.
Jenže to se tu vědělo už od začátku. Ale kdo se ozval byl za kreténa, konzervu, provokatéra, nekňubu, pitomce a obludu neschopnou chápat novoty a nové přístupy. A inspekce, která roky buzeruje školy a šťourá se v tom marasmu, nyní učinila objev?? No to mě po...drž!!!! To by mě zajímalo, jak dlouho ten alibismus ještě potrvá, než se vrátíme zpátky k pořádným osnovám a tematickým plánům. A třeba za ZŠ i k jednotné řadě učebnic. A kdo třeba nahlas řekne, že pracovní listy jsou jen hodně dobrým byznysem pro jejich vydavatele. A že povinná základní škola by měla umožňovat bezproblémový přechod žáka například při stěhování. Což je dnes v praxi hodně velká peripetie. Jiné ŠVP, jiné učebnice, jiné PL, jiné názvy předmětů, látka odučená jindy a to i v jiném ročníku... chaos na entou.
Okomentovat