Ministerstvo školství přišlo s návrhem, jak ušetřit peníze za inkluzivní vzdělávání. Chce výrazně omezit peníze na asistenty pedagoga, kteří pomáhají handicapovaným žákům. „Může to pro nás být zlomové,“ bojí se ředitelka speciální školy v Ústí nad Labem, která v Česku sdružuje zřejmě nejvíce postižených dětí. Reportáž přináší iDNES.cz.
„Chtěli jsme zvládnout to, co jiné speciální školy ne. Pokud dítě nemůže na základní školu, tak jde do školy speciální, pokud ani tam to nejde, jde k nám. A to nám nyní podráží nohy,“ říká ředitelka Martina Brhelová. Její škola příští rok spadne do vážných finančních problémů. Hrozí, že nebude mít peníze na asistenty pedagoga, které nezbytně potřebuje.
Ministerstvo chce totiž ušetřit peníze vynakládané na inkluzivní vzdělávání, které stojí víc, než se čekalo. Zjistilo, že některé školy nevyužívají účelně peníze, které dostávají na asistenty pedagoga, a připravilo vyhlášku, která má „zajistit efektivní nakládání s finančními prostředky ze státního rozpočtu na využívání personálního podpůrného opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami“.
Jinými slovy - ušetřit přes miliardu korun vynakládaných na asistenty pedagoga, tlumočníky českého znakového jazyka nebo přepisovatele pro neslyšící.
Systém financování na příští rok je podle ředitelky Brhelové nevyjasněný. „Doufám, že se brzy dozvím, co nás čeká. Příští rok pro nás může být určitě zlomový,“ říká. Podle ní zatím není možné odhadnout, jak velký finanční výpadek hrozí. „V katastrofickém scénáři by to mohlo znamenat absolutní krach systému, protože děti jsou ve školách, zaměstnanci jsou ve školách, a teď na ně nebudou peníze,“ dodává.
Celý text naleznete zde
2 komentářů:
Nejdůležitější je, že třeba ČOSIV věří!!!, že peníze budou. Asi nový druh náboženství. Inkluzivismus?
"Víra tvá tě uzdravila. Vstaň a choď," pravil Kristus
"Vstaň a přestaň být autistou," pravil ČOSIV.
Okomentovat