Vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v běžných školách stálo v uplynulém školním roce víc peněz, než by muselo. Vyplývá to z analýzy fungování systému inkluze, jejíž výsledky zveřejnilo ministerstvo školství. Informuje ČTK.
Krajské úřady zřejmě podle ministerstva nepochopily systém financování speciálních škol. Úřad by proto chtěl v další novele vyhlášky o inkluzi upřesnit podpůrná opatření, na která budou mít nárok žáci speciálních škol. Novelu chce resort projednat do konce roku.
Analýza také prokázala, že různé kraje a školská poradenská zařízení mají ke společnému vzdělávání odlišný přístup. Podle ministerstva je problematické, že školy a poradenská zařízení mají stejného zřizovatele. Údajně to často vede k tomu, že přiznávají vlastním žákům více podpory, čímž rostou náklady na speciální vzdělávání. Zákon navíc školám umožňuje libovolně rozhodnout o penězích na podporu pro znevýhodněné děti, pokud jim zbudou. Školy si tak údajně zvykly, že mohou tyto peníze použít například na odměny pro zaměstnance.
Zprávu ČTK převzaly dnešní Lidové noviny
2 komentářů:
Kdyby se vůbec nezavedla?
Celé školství by stálo nejméně, kdyby se školy zrušily.
Prosím ,mohl by někdo ministerstvu vysvětlit, čemu se může říkat analýza nebo studie??
Za tahle slova- že se jedná o studii, by mě vyhodili od zkoušky z analytiky, výzkumu a statistiky na vysoké, kterou jsem před lety musela dělat.
Okomentovat