Pražské Gymnázium Na Zatlance v září otevřelo novou třídu s alternativním vzdělávacím programem. Přijalo do ní 30 studentů, které vedení školy vybralo ze 75 přihlášených uchazečů. Navzdory nižšímu zájmu, než byl na standardní část gymnázia, věří vedení školy, že alternativní třída se na škole osvědčí a bude dobře fungovat. Ředitelka gymnázia Jitka Kmentová v rozhovoru s ČTK řekla, že to záleží především na kvalitě učitelů a jejich spolupráci.
Jitka Kmentová (repro ČT) |
Samostatně se budou učit češtinu, cizí jazyky, matematiku, tělocvik a tvorbu odborných prací. Další předměty se budou vyučovat v tematických blocích, součástí studia budou i dobrovolnické aktivity a expedice.
Na tuzemských gymnáziích se jedná zřejmě o výjimečný program. Většina rodičů je zatím k jeho koncepci spíše nedůvěřivá. Sama škola si nebyla jistá, jak velký zájem vzbudí.
Garant vzdělávacího programu ALT Lukáš Šlehofer doufal alespoň ve stovku zájemců, což by odpovídalo zájmu o standardní část gymnázia, kam se dostane každý třetí přihlášený. Nakonec se přihlásilo 75 dětí.
"Myslíme si, že to bylo hodně i tím, že lidé nevěděli, do čeho jdou. Tak uvidíme, jak to bude později," řekla Kmentová.
Celý text naleznete zde
4 komentářů:
Nejsou náhodou aktivnější právě proto, že byli aktivnější již před začátkem studia a alternativu si aktivně vybrali? Ozvěte se paní ředitelko, až budou nějaké měřitelné výsledky a doufám, že použijete i výsledky přijímacího řízení apod.
Aby s těmi měkkými dovednostmi tvrdě nedopadli.
Zatím oněm "studentům" vydržela aktivita 2 a půl měsíce. Bylo by slušné chlubit se výsledky tehdy, až nějaké budou.
Mimochodem: "Přijalo do ní 30 studentů ..." - oni snad byli studenti již na ZŠ, nškdo by si třeba myslel, že se jimi stali až na G.
Zkusím být objektivní a bez ironie.
O této alternativní třídě už jsme mohli číst hodně informací. Ty podrobnější naznačují, že je projekt pečlivě připraven. Paní ředitelka mu dělá maximální veřejnou propagaci - možná i proto, že je projekt drahý, potřeboval sponzory a ti chtějí vidět výsledky. (Něco stála příprava, dražší bude časté dělení třídy na semináře podle zájmu studentů, dílčí projekty a další aktivity, integrované předměty prý budou současně vyučovat dva vyučující, takže jejich aprobace pokryjí rozsah spojených předmětů). Samozřejmě i přes dobrou přípravu bude první skupina studentů představovat pokusné ověření, přijde řada problémů. Obávám se, že velká aktivita paní ředitelky ve vytváření pozitivního mediálního obrazu experimentální třídy může časem dospět ke zkreslování informací. Vlastně to od začátku připomíná obchodní reklamu nebo politickou agitaci.
Okomentovat