V posledních dnech se objevily informace z krajských úřadů i jednotlivých škol, které zpochybňovaly, že ministerstvo školství má dostatek peněz na navýšení tarifních platů učitelů o 15%. Respektive, že krajům jako zřizovatelům škol neposlalo dostatek financí, a tak školy budou muset opět učitelům krátit osobní hodnocení. Česká škola požádala ministerstvo o vysvětlení situace. Přinášíme odpověď oddělení vnějších vztahů MŠMT.
V době, kdy vláda rozhodovala o navýšení tarifů od 1. 11. 2017, nebyly známy údaje o skutečném počtu zaměstnanců v novém školním roce. Původní záměr ministerstva byl proto vyhlásit rozvojový program na stejná data, tj. na stav zaměstnanců k 30. 9. 2016. Na základě požadavků KÚ byl tento záměr přehodnocen a rozpis byl proveden na aktuální data, tj. na data k 30. 9. 2017, kde došlo ke zvýšení počtu zaměstnanců o cca 7.785 úvazků. Z tohoto důvodu byl tedy nový objem krácen o 1,3 % (což vyjádřeno v Kč činí pouze cca 25 mil. Kč.)
Toto krácení nedává důvod pro snižování osobních příplatků zaměstnanců škol, neboť dlouhodobý trend vyplácení nenárokových složek platu na školách je v poměru cca 1/3 osobní příplatky a 2/3 odměny. Z toho jasně vyplývá, že k případnému krácení nenárokových složek může dojít v oblasti mimořádných odměn vyplácených vždy v závěru kalendářního roku.
I v letošním roce se potvrdilo (v souvislosti se změnami platových tarifů v průběhu kalendářního roku), že současný systém financování pomocí republikových normativů a rozvojových programů není optimální, neboť nedokáže pružně reagovat za změny v průběhu roku. To umožní až nově připravovaný systém financování regionálního školství od 1. 1. 2019.
10 komentářů:
Kdysi se tomu říkalo "objektivní důvody". V zásadě jde o osobní neschopnost konkrétních jedinců, přičemž v podtextu je postoj "však oni se nepodělají".
A tak se znovu ptám: Co na to soudruzi odboráři?
Ministerstvo školství oficiálně nabádá ředitele ke snižování odměn zaměstnancům! Kde to jsme?
:) :) :) V reálném byrokratismu. Jsme...
O jakých osobních ohodnoceních je tu řeč? Žádné jsem neviděla od roku 2012.
Zanedbané školství České republiky - neschopnost, neochota, nedbalost nebo úmysl?
Domnívám se, že tu nejde o pouhou neschopnost. Koncepčně, organizačně, personálně a finančně nezajistěnou pečovatelizaci českých veřejných škol spočivající v upozaďování primární vzdělávací úlohy škol (viz inkluze, návrh Kariérního řádu, diletantský přístup k ověřování kvality hrubě špatně koncipovaného, organizovaného, personálně, materiálně a finančně zajišťovanéhoh školství) považuji přinejmenším za nedbalostní nesrovnalost (nesoulad s právními předpisy Ústavou ČR počínaje):
Nasadit do špatně spravovaného školství s nedostatkem kvalifikovaných učitelů inkluzi s nekvalifikovanými asistenty namísto speciálních pedagogů a provádět to s negativním dopadem na platy učitelů považuji dokonce nikoli jen za nedbalostní, ale za úmyslný čin blížící se některými svými znaky úmyslnému poškození veřejného zájmu na vzdělanosti občanů ČR či dokonce možná i sabotáži* (k tomu viz i návrh Kariérního řádu, který u specializací v KS02 zcela opomenul primární tj vzdělávací úlohu škol(!)).
Viz
Tornádo KAT a Vládní jaderný výbuch
http://www.ceskaskola.cz/2017/07/vlada-byla-velmi-aktivni-ve-skolstvi.html?showComment=1501591494685#comment-6280139516709541290
Výdaje na školství v poměru k HDP poklesly
Kdo a jak zodpovídá za zhoršení už tak kritického stavu školství v České republice?
http://www.ceskaskola.cz/2017/11/vydaje-na-skolstvi-v-pomeru-k-hdp.html?showComment=1511410775503#c423118199687461998
Jsem názoru, že dokud nezačneme pojmenovávat věci pravými jmény, málo se změní:
V současné době se ustavují nové sněmovní výbory, formuluje se vládní prohlášení a bude sestavována nová vláda. Promeškají-li učitelé tuto příležitost, aby přitom byl zodpovědněji a důsledněji vzat v úvahu špatný stav českého veřejného školství, bude to mít pro školství, vzdělanost lidí a pro další osud České republiky dlouhodobé nepříznivé důsledky.
J.Týř
§ 314 Sabotáž
(1) Kdo v úmyslu poškodit ústavní zřízení nebo obranyschopnost České republiky anebo poškodit mezinárodní organizaci zneužije svého zaměstnání, povolání, postavení nebo své funkce nebo se dopustí jiného jednání k tomu, aby
a) mařil nebo ztěžoval plnění důležitého úkolu mezinárodní organizace, orgánu veřejné moci, ozbrojených sil nebo bezpečnostního sboru, hospodářské organizace nebo jiné instituce, nebo
b) způsobil v činnosti takového orgánu anebo takové organizace nebo instituce poruchu nebo jinou závažnou škodu,
bude potrestán odnětím svobody na tři léta až deset let, popřípadě vedle tohoto trestu též propadnutím majetku.
(2) Odnětím svobody na osm až dvanáct let, popřípadě vedle tohoto trestu též propadnutím majetku bude pachatel potrestán,
a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 jako člen organizované skupiny...
http://zakony.kurzy.cz/40-2009-trestni-zakonik/paragraf-314/
Domnívám se že vědomé zanedbání Ústavou definované primární vzdělávací úlohy veřejných škol zavedením odborně, organizačně, personálně a finančně ne dobře zajištěné inkluze do ne dobře spravovaného, řízeného a financovaného veřejného školstvi a vědomé (!) opomenutí vzdělávání v taxativně vyjmenovaných specializacích v KS02 návrhu Kariérního řádu vykazuje některé znaky úmyslného závažného poškození veřejného zájmu na kvalitním vzdělávání a konkurenceschopnosti občanů ČR blížicí se v některých ohledech až sabotáži vzdělanostní úrovně občanů ČR.
J.Týř
Moc tomu nevěřím, že by se čekalo na statistické výkazy k 30. 9. 17. Všechny školy odevzdávají organizaci na začátku školního roku, kde jsou uvedeny kompletní úvazky včetně přesčasových hodin. Co takhle fabulace, že si 25 milionů rozdělili na odměny zaměstnanci MŠMT?
Řekla bych že BINGO - pratavetra
Okomentovat