„Zlepšit integraci Romů do společnosti, bojovat s rasismem, xenofobií a islamofobií či pokračovat ve snaze o dosažení rovnosti žen a mužů doporučily dnes členské země Organizace spojených národů České republice během přezkoumání stavu lidských práv v zemi,“ píše ČTK o dnešním „přezkumu“ ohledně dodržování lidských práv v Česku na půdě OSN. Dobře, to zní jako důležitá témata a má smysl diskutovat, jak na tom v Česku jsme. Ostatně takové diskuse opět aktuálně probíhají i na České škole (zde a zde). Jenže: Mezi „kádrováky“ za OSN patřily Čína, USA, Turecko nebo Izrael. A celá procedura tak – alespoň soudě podle zpravodajství ČTK – nabyla tragikomického a absurdního přídechu.
Michal Komárek (archiv autora) |
„Několik zemí výslovně doporučilo bojovat s předsudky vůči žadatelům o azyl a příslušníkům menšin, především Romům. Nenávistné výroky by měli politici a úřady rezolutně odsoudit, doporučily například Spojené státy,“ informuje ČTK. Ano, v tomto ohledu je nedostižným vzorem Donald Trump. A obecně zřejmě platí, že míra „nenávisti“ je v USA příkladná
„Řada převážně muslimských zemí včetně Turecka, Indonésie či Íránu doporučila Česku bojovat také s islamofobií, která je podle nich na vzestupu. Prostředkem v tomto boji by podle doporučení měla být mimo jiné osvěta,“ pokračuje ČTK. V této oblasti se opět zcela zjevně můžeme učit od skutečných mistrů: Osvěta, to je nepochybně jeden z hlavních politických nástrojů Erdoganova Turecka i Íránu.
„Izrael Česku doporučil, aby navázalo novým projektem na vládní kampaň proti nenávisti, která letos skončila.“ To je zřejmě taková „třešnička na dortu“. Izrael je pravděpodobně vůbec nejlepší v boji proti nenávisti, v respektování kulturní a etnické rozmanitosti… V regionu má toto jeho mistrovství vynikající výsledky.
Takže: Ne, neznamená to, že v ČR v těchto oblastech nemáme vážné problémy.
Ale: OSN, tohle alespoň na první pohled vypadá jako kontraproduktivní šaškárna.
Citovaný text ČTK naleznete zde
12 komentářů:
HnUS.
Ale ne, žádný hnus... Praktická politika, diplomacie, reciprocita, zkouška síly...
Na rozdíl od dob, kdy naše země dělala štěkajícího lickoprávního ratlíka v zájmu atlantického spojence (za časů znásilňovače stážistek či poté za znásilňovače pravdy), Čína, Turecko i Írán dobře vědí, co a proč v tomto případě dělají... USA a Izrael vědí, co a proč musí dělat...
----
Trochu od školské problematiky ještě trochu dál než je běžné... Takže aspoň úryvek z básničky od nekanonického Bondyho:
"Pokud chceš mluvit o čistotě,
měl by ses nejdřív projít kanálama sraček,
potom o ní budeš mluvit míň, nebo vůbec..."
Nejabsurdnějším je na této informaci to, že na ni upozorňuje zdejší cenzor ve článku, který opět na tento server nepatří...
Dokud ti kádrováci zasedají na půdě je to dobré. Horší by bylo, kdyby z antidefenestračních důvodů museli zasedat ve sklepě. To jim, jako mírný člověk, nepřeji. Vedle toho je ale, myslím, nutno důrazně podotknout, že každý z těch kádrujících má v liskoprávní oblasti i některá svá pozoruhodná a dosud nedořešená specifika. Pokud vím, jednou ze zásad mezinárodních vztahů je zbytečně nekádrovat (nevměšovat se do vnitřních věcí suverénních států). U inkluze například se tak vůči Česku očividně stalo a všichni vidíme, jak neslavně to dopadlo. Být ministrem zahraničí, nenechal bych to jen tak. Možná by to pan Komárek mohl v MZV iniciovat. J.Týř
Jakkoli souhlasím, že nechat se hodnotit v oblasti lidských práv Čínou a jim podobnými je fraška, ten článek sem vážně nepatří.
Pane Komárku, zapomněl jste na nenávistné Palestince. Jo aha, vy si vždy vyberete jednu stranu, která je podle vás čistá. Takže nenávistní jsou podle vás Izraelci. Komiku.
I když souhlasím, že sem článek nepatří, pro Simonu Carcy: zřejmě nás Izrael kritizoval, zatímco Palestina ne. Článek je o jednání na půdě OSN, ne o Izrael-Palestina.
Ygrain, krtek.
Předmětem kritiky i pochvaly byla během jednání i inkluze, mluvilo se o segregaci romských dětí ve školách... Ta témata sem patří. Diskutujeme tady o nich ostatně dlouhodobě i aktuálně. Děkuji! Hezký den!
Článek je hezká ukázka toho, jak to nahoře funguje. Učitel si může udělat obrázek co stojí za inkluzí a jinými reformami tzv. z Bruselu či OSN. A stejně tak, když se neschopný ředitel není schopen postavit za svého učitele tak i neschopný ministr se není schopen postavit za svou politiku a resort. A platí to i dole, když si učitel není schopen obhájit svůj fungující styl výuky. Byť není ani americký, ani sovětský ani finský či německý.
Pane Komárku, vy pořád mícháte dohromady věci, které se školství bezprostředně dotýkají, a věci, o kterých lze ve školství diskutovat. Kdybyste přinesl článek o tom, co konkrétně tam říkali o inkluzi a segregaci a polemizoval s tím, bylo by to k věci. Obecná polemika o tom, kdo je či není oprávněn vynášet soudy nad druhými, ať už se týkaly školství nebo ne, se školství jako takového skutečně netýká, není dostatečně k věci.
Ygrain,
kromě kategorií "bezprostředně se školství dotýkají" a "lze o nich ve školství diskutovat", je tu také například kategorie "jsou pro vzdělávání a školství důležité". Jistě, to může být velmi široký kontext a s mým výběrem z něj nemusíte souhlasit. Ale intervence mezinárodních organizací, včetně například soudů do systému školství v ČR jsou velkým tématem i místních diskusí. A - byť poněkud bizarní - "přezkum" na půdě OSN sem podle mě prostě patří. Děkuji! Hezký den!
Michale, až budeš mazat neuvážené a nevěcné výkřiky, které PODLE tebe nepatří do diskuse k danému článku, vzpomeň si na tyto diskuse "patří/nepatří..."
Okomentovat