Testy odhalily obrovské problémy budoucích studentů a to zejména v matematice. Mnoho žáků základních škol nezvládá ani základní operace s čísly, úpravy jednoduchých výrazů či práci s procenty. V českém jazyce zas dětem chybí základy pravopisu, schopnost porozumět textu či řešit otázky bez nabídky odpovědí. Ředitele Cermatu Jiřího Zíku cituje MF DNES v reportáži o výsledcích jednotných přijímaček v karlovarském kraji, které dopadly „katastrofálně“.
Podobný názor má i ředitel chebské 3. základní školy Pavel Černý. „A co se týče výsledků přijímaček, uvítal bych zpětnou vazbu, abychom věděli, co žákům dělá největší problémy a tomu uzpůsobit naši práci. To zatím nejde. Proto se účastníme alespoň testování scio,“ konstatuje.
Zástupce ředitele Gymnázia Cheb Jan Žídek míní, že gymnázií se problém až tolik netýká. Přiznává však, že i tady se musí vypořádat například s nedostatky při čtení. „Děti někdy nerozumí tomu, co čtou. Neumí text rozebrat, upravit, pochopit. Proto jsme zavedli nový předmět funkční čtení,“ vysvětluje.
Celý text naleznete v dnešním vydání MF DNES
2 komentářů:
Vážený pane Zíko. Podle zveřejněné zprávy týkající se přijímaček je konalo 82 % procent žáků. Tedy i mnoho žáků, kteří spadají svým intelektem do podprůměru. Celá řada těchto žáků je na ZŠ ohodnocena na vysvědčení celou řadou čtverek a občas i nějakou tou pětkou. Těmto žákům by spíše prospělo propadnutí v průběhu docházky na ZŠ a opakování základního učiva než probíraní učiva o třídách sloves a goniometrických funkcích a přihláška na střední školu.
A my teď zažíváme na naší základní škole vrchol toho všeho, žáka, který trpí těžkou dyslexií a zároveň je intelektem v podprůměru. Na čtvrtletím hodnocení nebylo kromě výchov předmětu, ze kterého by nebyl ohodnocen 5 nebo 4-5 a už osmá třída pro něho byla přes závit. Do devítky prošel jen díky zohlednění dyslexie. Přesto jeho rodiče uvažují a to prý i na doporučení PPP o přihlášce na maturitní obor.
Když se učí místo porozumění větný rozbor, který je podstatou testů, tak se nedivte. Když propadnout lze pouze jednou, když integrované školy berou každého, když odchod na speciální školu je sprosté slovo a zároveň ekonomický nesmysl (pro ZŠ)... Když jsou ve třídách integrované děti, které na to nemají, když se neřeší nezájem rodičů, když rodiče i žáci věří inzerátům, že vezmou každého a dostane 40000... tedy dvojnásobně platu učitele...
Okomentovat