SKAV a EDUin zvou na zítřejší Kulatý stůl, který se bude věnovat tomu, co by měla obsahovat komunikační strategie ministerstva a jak by měla vypadat moderace odborné diskuze ve vzdělávání. Co si představujeme pod transparentním systémem připomínkových řízení strategických dokumentů? Jak by mělo ministerstvo zohledňovat názory odborné veřejnosti? Co už se v minulosti podařilo a můžeme na tom stavět a čemu se vyvarovat?
O tom všem budou diskutovat:
Bohumil Kartous / EDUin
Jindřich Kitzberger / Duhovka Group, Centrum školského managementu PedF UK
Petr Kulíšek / Národní síť MAS
Klára Laurenčíková / ČOSIV
Petr Pavlík / MŠMT Ondřej Šteffl / Scio
Moderuje: Silvie Pýchová / SKAV
Diskuse se koná od 14.00 do 16.00 v Pražském kreativním centru na Staroměstském náměstí 4
12 komentářů:
Jak by mělo MŠMT komunikovat svoje záměry? Výběr hostů je tradičně výmluvný.
Jedno učitelské eso vedle druhého.
No a proč by v diskusi o tom, jak bude ministerstvo školství komunikovat svoje záměry měli být zastoupeni učitelé?
S těmi není třeba cokoliv komunikovat, těm se to přece rovnou jen nařídí.
Copak názor učitelů na komunikaci s MŠMT někoho zajímá?
Je přece třeba znát názory na komunikaci od DŮLEŽITÝCH partnerů, jako je EDUin, Scio a HLAVNĚ ČOSIV.
Nebo jsou snad učitelé "zastoupeni" prostřednictvím SKAV?
Myslím, že to bude silný slovopádně kulturní zážitek. Škoda, že mám zítra něco jiného. :))
Možná, že by MŠMT mohlo a mělo začít třeba řádně odpovídat na doporučené dopisy organizací a jednotlivců, jak mu to ukládají zákony ČR. Škoda že neuslyším příspěvek pana Šteffla na tohle téma a odpověď politického náměstka Pavlíka.
J.Týř
Výběr hostů je naprosto nevyvážený - přivítal bych zástupce Pedagogické komory, Asociace speciálních pedagogů, CZESHA nebo školských odborů.
To na počest těch švédských brček se Skautský institut přejmenoval na Pražské kreativní centrum?
EDUin se také bůhvíproč jmenuje Informační centrum o vzdělávání.
Přesunuli jsme nově ten kulatý stůl na odpolední hodiny, aby se ho mohli snáz zúčastnit i učitelé. Zatím to nevypadá, že by to moc pomohlo. Včera bylo lidí tak deset patnáct. Jak jsem koukal po publiku, své zástupce tam ale měla Pedagogická komora i Učitelská platforma.
Vzhledem k tomu, že tu dvě připomínky má i pan Sotolář, mohu to brát jako alespoň teoretický příslib, že až příště pro nějakou debatu oslovíme jeho osobně nebo Učitelské profesní sdružení, tak třeba i někdo přijde? Ať už do publika nebo do panelu.
Za poslední tři roky jsme opakovaně zvali osobně jak pana Sotoláře, tak pana Soukala, pana
Kostečku, vždy byl výsledek stejný. Pan Sotolář to odmítne rovnou, protože to má daleko, což chápu, ale předpokládám, že není v té učitelské organizaci jediný. Ostatní zmínění to zrušili obvykle den předem. Jednou byla zástupkyně UPS na Akváriu a bylo to užitečné.
Takže díky za připomínku, budeme se snažit více oslovovat do debat i učitelské organizace, tak prosíme o ochotu se nějaké debaty i zúčastnit. I za otázky a poznámky z publika budeme vděční.
budeme se snažit více oslovovat do debat i učitelské organizace, tak prosíme o ochotu se nějaké debaty i zúčastnit. I za otázky a poznámky z publika budeme vděční.
A zvažovali jste také možnost pozvat mimopražské učitele, nebo jejich zástupce prostřednictvím on-line komunikace?
Ona republika opravdu není jen Praha a ne každý to má k Vašemu kulatému stolu dvacet minut tramvají.
Ale myslel jsem, že když nám tu naši experti rozdávají moudra o společnosti dvacátého prvního století a zaostávání našeho školství, tak sami už mohli zaznamenat existenci služeb jako jsou streamované video a Skype, Hangout, nebo alespoň chat.
Pokud se dobře pamatuji, účast jsem přislíbil jednou a zrušil jsem ji kvůli náhlým úkolům zadaných mým zaměstnavatelem. Dost se podivuji, proč se u xté akce pořadatelé - pokud skutečně stojí o názor učitelů - alespoň nezamyslí nad tím, jak učinit akci přístupnější. Kolegovi PR k návrhu stačil jeden komentář.
UPS pozastavilo svoji činnost, takže obracet se na ně je nyní bezpředmětné.
Okomentovat