„Finanční náročnost (inkluze) je nesmírná a nebyla předem správně vyhodnocena. Proto dochází k nadužívání prostředků, zatímco jinde jich je nedostatek,“ řekl předseda pražské sekce Asociace speciálních pedagogů a ředitel školy Stanislav Drbout v pořadu stanice Českého rozhlasu Plus.
Oponovala mu náměstkyně Národního ústavu pro vzdělávání Jana Zapletalová. Že skutečně jde o inkluzi, podle ní dokazuje to, že výrazně vzrostly prostředky pro děti s více vadami. „Pro děti 'jen' znevýhodněné dříve žádná podpora neexistovala, ať už ve školách, družinách, nebo mateřských školách. Změny jsou poměrně velké,“ namítá.
Analýza společného vzdělávání podle ní prokázala, že podporu dostávají všechny děti ve vzdělávacím systému. Zejména pak ty s poruchami učení a chování, kterých je nejvíce. „Poměrně velká je i skupina dětí s více vadami, což je pro nás nový a zajímavý údaj. Stát si musí rozmyslet, jestli mu stojí za to podporovat jeho nemocné a znevýhodněné. Jestli naše děti mají stejnou váhu jako rozbité silnice,“ uvedla náměstkyně.
Celý text a reportáž ke stažení naleznete zde
1 komentářů:
"Poměrně velká je i skupina dětí s více vadami, což je pro nás nový a zajímavý údaj."
Já asi špatně čtu. Mám tomu rozumět tak, že školští úředníci na dosti vysokém postu neměli před spuštěním inkluze ani páru o existenci či počtu dětí s kombinovaným postižením?
"Stát si musí rozmyslet, jestli mu stojí za to podporovat jeho nemocné a znevýhodněné. Jestli naše děti mají stejnou váhu jako rozbité silnice."
Prosím o interpretaci, jak to paní myslela. Protože ta interpretace, která mi z toho vyznívá, je dost napováženou.
Okomentovat