V závěru souhrnné zprávy o jednotných přijímačkách Cermat přináší následující doporučení:
V oblasti kvality vzdělávání: 1. Posílit průběžnou kontrolu kvality výuky (na základě měření výkonu žáků) 2. Hledat cesty zvýšení kvality vzdělávání v oblasti komunikačních dovedností v mateřském jazyce, jejichž tristní úroveň ukazují zejména výsledky maturitních zkoušek konaných formou písemné práce. 3. Posílit hodinové dotace matematiky na druhém stupni ZŠ.
4. Řešit problém středních škol, který spočívá ve stále se zvyšující obtížnosti vyrovnání se s velmi rozdílnou a často prokazatelně nízkou úrovní vědomostí a dovedností absolventů základních škol, a to zejména v matematice.
a. Ověřit a v rámci vzdělávání pedagogů nabídnout efektivní metody výuky. b. V rámci reformy financování podpořit výuku v menších skupinách (dělení hodin, apod.)
c. Stanovit jednoznačné požadavky na úroveň vědomostí a dovedností v uzlových bodech vzdělávací dráhy.
5. Kariérové poradenství – podpořit rodiče a žáky při rozhodování o další cestě vzdělávacím systémem (po ZŠ a v rámci prvních ročníků SŠ)
6. Zvýšit platy učitelů, posílit pravomoci ředitelů a současně uložit zřizovatelům kontrolu práce ředitelů.
V rámci řešení lokálních disproporcí výsledků vzdělávání:
7. Analyzovat příčiny lokální determinovanosti špatných výsledků přijímacích i maturitních zkoušek a poskytnout zřizovatelům relevantní údaje a doporučení (oborová struktura, optimalizace škol atd.).
Samostatnou kapitolu by měla tvořit průprava pro společné vzdělávání, a to jak pro správnou identifikaci mimořádně nadaných žáků, tak i žáků vyžadujících specifické přístupy a metody vzdělávání.
Souhrnná zpráva včetně přílohy je ke stažení zde
4 komentářů:
Ef off, cermatčíci.
Ach ich, tajnej. To jste se na moc nezmohl. Třeba ale víte, proč šéfredaktor šoupnul kus textu do uvozovek, když není nejmenšího důvodu takové odborné doporučení ironizovat. Je totiž škoda, že to, co by jeden čekal, že je samozřejmé, musí Cermat pro školy znovu objevovat. Pokud všichni rezignují ve vzdělávacím procesu na překonání určených milníků, pak nepomohou ani ještě hlubší analýzy. Lidé jako vy pak navíc obrazu posledních snažících se učitelů škodí. Vy jste takovej ovčáček České školy. (Pro pana Komárka - nejde o urážku, ale o ocenění).
Simona CARCY
Neporozumění tomu, co je "citace"? Hezký den!
Nojo, někdy u vás jsou ty uvozovky ironie a jindy citace, podle toho, jak se vám to hodí. Oportunismus v negližé.
Okomentovat