Když Peter Vesterbacka před rokem a půl opouštěl společnost Rovio Entertainment, která stojí za slavnou mobilní hrou Angry Birds, každý se ho ptal, v čem chce dál podnikat. Bývalý marketingový ředitel finského vývojářského studia měl o svých budoucích plánech jasno. Společně s dalšími kolegy z Rovia chce změnit vzdělávání dětí na celém světě pomocí hry pro chytré telefony. Jejich záměr lze shrnout do stručného hesla „místo učebnic dejte dětem mobilní hru“. O úspěchu Vesterbacka nepochybuje. „S Angry Birds jsme oslovili miliardy lidí na světě, proč by se nám nemohlo podařit zaujmout stovky milionů dětí vzdělávací hrou,“ řekl Hospodářským novinám.
Peter Vesterbacka (twitter.com) |
„Jednou jsem hovořil s prezidentem čínské univerzity komunikací, který mi říkal, že se jeho žena obává o 12letého syna, protože začal hrát basketbal,“ přibližuje s tím, že v Číně rodiče příliš nechtějí, aby jejich potomci sportovali, protože by se měli spíš věnovat škole. Takovým způsobem tlačit na děti je ale podle něj nepřípustné, neboť to ničí jejich iniciativnost a kreativitu.
Vesterbacka věří tomu, že k vyřešení nastíněných problémů pomůže, když se ve výuce aplikují principy osvědčené z vývoje mobilních her. Společně s kolegy z Rovia vyvinuli hru Big Bang Legends. Ta má děti učit základům částicové fyziky.
Vesterbacka nepochybuje o tom, že „škola hrou“ může být přínosnější než běžný způsob výuky. Děti se učí, aniž by to věděly. „Ve Finsku chlapci mluví lépe anglicky než dívky, protože hrají hry, které jsou v angličtině. Jenže oni si jednoho dne neřekli, že se naučí anglicky, naučili se to náhodou,“ demonstruje, že se poznatky lépe pamatují, když jsou „schované“ v jiné činnosti.
Celý text naleznete zde
0 komentářů:
Okomentovat