Česká školní inspekce potvrdila největší bolest, kterou školy v souvislosti s novými pravidly pro začleňování handicapovaných žáků popisovaly – neúměrně přibylo papírování. S komplikovanými pravidly souvisí také chyby, které školy podle zprávy dělaly. Novou tematickou zprávu ČŠI rozebírají i Hospodářské noviny.
Cílem ministerstva školství bylo, aby se dětem dostalo pomoci i v běžných školách a mohl se tak snížit počet speciálních škol a tříd, ve kterých se děti vzdělávají odděleně. To se podařilo. "V základním vzdělávání se snížil podíl speciálních škol o jeden procentní bod. K poklesu docházelo i v minulých letech, oproti školnímu roku 2015/2016 je však změna nejvýraznější," míní inspekce.
Školy pochválila také za to, že se více snažily přistupovat k žákům individuálně. "Individuální přístup k dětem jsme zaznamenali na čtyřech pětinách navštívených škol, což je oproti minulému školnímu roku nárůst o 12 procent," říká zpráva. Nepřijatelný přístup k dětem, nerespektující přístup, komunikační chyby či chybně vystavenou výuku zaznamenali inspektoři pouze naprosto okrajově.
Celý text naleznete zde
0 komentářů:
Okomentovat