Nová opatření týkající se předškolní výchovy mají podporu veřejnosti, téměř 70 procent dotázaných je pro povinný poslední rok mateřské školy. Spíše nesouhlas naopak budí maturita z matematiky a inkluze dětí se speciálními potřebami do běžných ZŠ. Vyplývá to z průzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění (CVVM), který zjišťoval zejména postoje obyvatel k novele školského zákona.
Informují Novinky.cz.
Podíl lidí s kladným názorem na státní maturitu třetím rokem mírně převažuje nad podílem lidí s názorem záporným, rok od roku se snižuje podíl nerozhodných odpovědí. Podíl negativních odpovědí je vyšší u centrálního hodnocení maturit, a to 48 ´proti´ ku 38 procentům ´pro´.
Jednotné přijímací testy na maturitní obory mají podporu u 55 procent dotázaných. Zhruba půl na půl se dělí názor na možnost domácího vzdělávání na úrovni základní školy.
Výrazně množství negativních odpovědí převážilo u otázky na inkluzi dětí se speciálními potřebami do běžných škol (60 procent je proti), ačkoli již od školního roku 2010/2011 se většina handicapovaných dětí vzdělává v hlavním proudu.
Celý text naleznete zde
Zprávu CVVM naleznete zde
3 komentářů:
A pořád budeme plést hrušky a jabka.
...většina dětí se vzdělává....
NE NEVZDĚLÁVÁ.
Většina dětí, které jsou vydávány za "postižené" mají mírné formy poruch učení nebo chování. Tyto děti byly vždy v běžných školách.
Opravdu postižení se vzdělávají většinou ve školách speciálních. Navíc, mnohé praktické školy se již dávno přejmenovaly na základní, tudíž i z toho plyne další lehké zkreslení.
zcela nepřekvapivý fakt nepodpory inkluze je stále stejný - vyšel již v průzkumu Blesku loni, ale protože to byl Blesk, tak to bylo špatně.
Byrokracie jak noha. Peníze s půlročním zpožděním. Lidi naštvaní, protože musí dělat přesčasy, navíc na to nemají vzdělání. Děcka na to kašlou. Efekt nulový.
Efekt záporný.
Uštvaný a naštvaný učitel.
Frustrovaní rodiče.
A dítě, kterému nebyla poskytnuta pomoc, kterou potřebuje.
Okomentovat