Petr Honzejk: Zemanův ceremoniální kameňák

pondělí 30. října 2017 ·

„Třeba „novinář a pedagog“ Petr Žantovský vede v Parlamentních listech soukromý džihád proti České televizi, historik Vlastimil Vondruška věští ve svých textech blížící se zánik Západu prostřednictvím muslimských hord… no a Jaromír Nohavica, jistě skvělý písničkář, doplňuje Zemanovu skvadru především coby fanoušek islamobijce Tomia Okamury,“ píše Petr Honzejk v Hospodářských novinách v komentáři k včerejšímu udělování státních vyznamenání.


Petr Honzejk (twitter.com)
Honzejk pokračuje:

Zeman zkrátka používá podobnou taktiku jako zmíněné Parlamentní listy (mimochodem ministerstvem vnitra řazené mezi konspirační weby): do rámu serióznosti a úctyhodnosti zasadit to, co se má dostat ke konzumentům a co je jimi pak vnímáno jako odborně, morálně či jinak nezpochybnitelné. Takřka geniální podprahová manipulace.

Její komplexnost doplňuje i Zemanovo ocenění hvězd masové kultury, třeba čelného představitele filmového žánru „česká řachanda“ Zdeňka Trošky. To má zase část voličů obsloužit potvrzením jejich náhledu, že vyšší nároky na kulturu jsou vlastně zbytečné, protože základním kritériem je úspěch. „Kampak na nás s nějakými ‚krasoduchy‘, že ano? Vždyť to jsou vlastně jen elitáři! Příživníci! Hanba!“

Zeman dobře ví, kdo ho volí, a tak, i když ví, že leckdo bude ocenění režiséra Trošky považovat přinejlepším za kameňák, vyplatí se mu to. V zájmu férovosti je nutné říci, že subjektivitě při udílení medailí samozřejmě propadali i Zemanovi předchůdci Václav Havel a Václav Klaus. Též vyznamenávali své milce v míře větší než malé. Ale zatímco u Havla a Klause byl výběr vyznamenaných (už kvůli tomu, že byli voleni nepřímo, a nemuseli se tak podbízet) spíše stvrzením jejich pohledu na svět, u Miloše Zemana je to přímý, do detailu promyšlený, ofenzivní vzkaz voličům. Ano: státní vyznamenání jako integrální součást volební kampaně.

Celý text naleznete zde

Poznámka redakce: Co tady tento text dělá? 1) Myslím, že k tématu vzdělávání patří, protože diskuse o vyznamenaných osobnostech by mohla být diskusí o hodnotách, k nimž se stát, společnost hlásí. 2) Ano, jde o Petra Žantovského, pedagoga, který k rozvoji mediální gramotnosti přispívá mimo jiné v Parlamentních listech

10 komentářů:

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
30. října 2017 v 14:37  

" Co tady tento text dělá? "

Přesně tak Michale. Je vidět, že i Tobě už docvaklo, že ten text na Českou školu prostě nepatří, ale potřeboval jsi oslím můstkem nějaké zdůvodnění, tak sis ho vymyslel. Kdybys byl objektivní cenzor, smazal bys to sám sobě.

Proto to taky poprvé vyšlo na Parlamentních listech, protože tam to patří. Až nějaký kolega napíše traktát o sázení česneku do Receptáře, tak nám ho tady taky vydáš, protože autorem je učitel?

Chlapče, tebe ta moc už úplně pohltila.

aknelka řekl(a)...
30. října 2017 v 15:37  

Před cca 45 lety jsem znala SŠ učitele, byl vám podobný i vzhledově. Coby svazák se snažil s námi - studenty - vést diskusi, a stejně jako vy: zadal téma o "hodnotách, k nimž se stát, společnost hlásí" a usiloval se nás dovést k "jedinému správnému" závěru. Proč jenom se mi to zrovna teď vybavilo? Nj, vzpomínky...
Mimochodem: dnes je stále stejně aktivní, byť za jinou stranu ;)

RP řekl(a)...
30. října 2017 v 15:43  

už 1. věta mě fascinuje, používání slov novináři je neuvěřitelné... "Džihád (arabsky جهاد‎‎) je termín označující náboženskou povinnost muslimů usilovat o obranu a rozšiřování islámu ve vlastním srdci i ve světě." - co to má společného s P. Žantovským?

Ygrain řekl(a)...
30. října 2017 v 16:08  

Oslí můstek? Takhle mamutí, možná. Nebo argentinosauří.

Michal Komárek řekl(a)...
30. října 2017 v 16:20  

Ygrain to není žádný "můstek". Otázka, "co tady ten text dělá?", nebo spíš tvrzení "to tady nemá, co dělat!", by se v diskusi téměř stoprocentně objevily. Takovou zkušenost prostě s podobným typem textu mám. Nabízím tedy předem odpověď, abychom se mohli vyhnout zbytečné diskusi, kterou jsme s různými diskutujícími při podobných příležitostech už vedli. Což ovšem neznamená, že nevnímám věcnou kritiku a argumenty. Děkuji! Hezký den!

janak řekl(a)...
30. října 2017 v 21:01  

Ne všichni učitelé volil knížete,pane Komárku, i když to jednou bude nepochybně důvod pro Berufsverbot.

janak řekl(a)...
30. října 2017 v 21:02  

omluva - volili

krtek řekl(a)...
30. října 2017 v 21:33  

I když s obsahem článku víceméně souzním, taky nechápu, proč je tady. A zdůvodnění je takové "vachrlaté".

Pavel Doležel řekl(a)...
30. října 2017 v 21:43  

Jo jo. Je potřeba ty oceněné tak nějak ideově prolustrovat. Jestli nám náhodou neskládá písničky někdo ideově správně neukotvený, nebo dokonce úplně imperialisticky pomýlený. Je to k smíchu, tohleto okopávání kotníků. A okopávání kotníků, sem, na Českou školu, vážení kolegové, bohužel patří. Děkujeme pane Komárku. Když vím, že bdíte nad tím, co si mám myslet, hned se mi snáze spí.

No, doktor Koukolík to popisuje naprosto přesně.

tyrjir řekl(a)...
31. října 2017 v 7:25  

Bohatnouti není hřích, když se to děje bez něčího ochuzení
(staré české přísloví)

Grosova vláda prostřednictvím MF prodala CELÉ OKD "Bakalovi", a to na základě soudního odhadu jen jeho ČÁSTI(!). Téměř obratem ruky na tom pak kupující vydělali desítky miliard korun. Způsobilo to neštěstí desítek tisíc lidí (viz např. byty OKD, ztráta zaměstnání atd.). U soudu dnes stojí jen odhadce. Tehdejší premiér ani přímo zodpovědný pracovník ministerstva financí už nežijí. Přímo odpovědný ministr financí (dnešní premiér Sobotka) říká, že je v tom nevinně, když podepsal takovýto prodej v důvěře, že ta cena je v pořádku. Smlouvu i posudek měl k dispozici, ale nevěděl prý, že je špatně prodat celek podle odhadu jeho části. Odhadce se hájí, že zpracoval posudek podle vládního zadání. Že to, že vláda prodala celek podle odhadu jeho části, není vina odhadce. Soud nyní chce od vlády zvukové záznamy z projednávání prodeje...

Pane Komárku, prosím, prosím, zveřejněte v České škole ještě nějakou legraci z Bakalových "Hospodářských" novin.

J.Týř

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.