Osm vysokoškolských pracovišť vyzvalo ministra školství, aby změnil novou metodiku speciální pedagogiky. Ministerstvo podle nich snižuje kvalitu přípravy speciálních pedagogů. Kritizují prodloužení studia pro získání odborné kvalifikace speciálního pedagoga i zrušení specializací v bakalářském studiu. K protestu se připojila Asociace děkanů pedagogických fakult. Informuje ČTK.
Jiří Langer (upol.cz) |
Nový metodicky pokyn ministerstva platí od 5. října a upravuje požadavky studijních programů pro získání odborné kvalifikace speciálního pedagoga. "V době, kdy Česká republika investuje obrovské peníze do inkluze, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR likviduje svým postojem budoucí přípravu učitelů škol zřízených pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a snižuje kvalitu přípravy budoucích speciálních pedagogů, kteří jsou pro inkluzi naopak zcela zásadní," uvedl Jiří Langer z Ústavu speciálněpedagogických studií olomoucké pedagogické fakulty, který protest koordinuje.
Zavedení nové metodiky podle něj budoucím speciálním pedagogům prodlužuje studium o tři roky na osm let, což je déle než třeba studium medicíny.
"Kvalifikovaným speciálním pedagogem-učitelem může být jen ten, kdo bude po absolutoriu pětiletého učitelství absolvovat další tříletý bakalářský obor zaměřený na speciální pedagogiku. Jen takový absolvent speciální pedagogiky je podle nově nastavených parametrů uplatnitelný a plně kvalifikovaný pro povolání speciálního pedagoga-učitele," poukázal Langer.
Celý text naleznete zde
12 komentářů:
Postupna likvidace specialniho skolstvi pokracuje. Skoly, ucitele, pece. Jdete do hajzlu vy mocipani. Co na to neziskovky a proinkluzivni organizace? Co Klara a spol? Spokojenost? Takhle jste si to naplanovali?
Mám pocit, že ani nejsem překvapen.
Aby speciální pedagogové byli ještě nedostupnější? Ale třídu povedou asistenti. Tady opravdu někomu hráblo.
Koresponduje to se způsobem zavedení inkluze exministryní Valachovou, nynějším ministrem Štechem a politickým námětkem Pavlíkem (vč.zrušení VŠ, která speciální pedagogy připravovala). Mnozí protestovali, ale Inkluze přesto prošla Parlamentem jako "nůž máslem".
Teprve, když ČSSD klesly preference "dostaly koaliční strany rozum" (strach z ze ztráty voličské důvěry?) a Kariérní (ne)řád, který měl speciálně pedagogické věci z valné části nedůvodně přesunout na UČITELE, už Parlamentem neprošel.
Doufám, že nová vláda mj. prošetří "nekompetentní" postup MŠMT v této věci, včetně neúcelného a neúčinného využívání EU dotací ze strany MŠMT a jím řízených organizací NÚV a NIDV.
J.Týř
A maže, a maže, a maže.
Je horší než mazací tramvaj, že!!!
A maže, a maže, a maže.
Okomentovat