Koukám, že se mi podařilo rozzuřit učitelskou veřejnost, to jsem nechtěla a omlouvám se. Titulek se s editorem měnil třikrát a přiznám se, že mě nenapadlo, že si tuto verzi učitelé vezmou tak osobně. Ale samozřejmě chápu, že nás to neomlouvá.
|
Markéta Hronová (aktualne.cz) |
Někdo v
diskuzi má pravdu, že správnější by bylo školství. Na druhou stranu myslím, že v textu je docela dobře pojmenováno, kde je zakopaný pes… A bohužel se to tam už nevešlo, ale v některých případech, a není jich zrovna málo, je to skutečně i neochotou učitelů či ředitelů informatické vzdělávání akcentovat více, než je nutné/povinné… A mimochodem to plyne i z vaší diskuze, že je pořád mnoho učitelů, kteří větší zapojení digitálních technologií do výuky jiných předmětů a posílení hodin informatiky odmítají či zpochybňují.
Nicméně děkuji za upozornění, zařídím změnu titulku alespoň na webu.
11 komentářů:
"Na druhou stranu myslím, že v textu je docela dobře pojmenováno, kde je zakopaný pes…"
Neříká se, že noviny prodává titulek?
Celé to je takové trochu "nejsem rasista, ale..."
-----------
"A mimochodem to plyne i z vaší diskuze, že je pořád mnoho učitelů, kteří větší zapojení digitálních technologií do výuky jiných předmětů a posílení hodin informatiky odmítají či zpochybňují."
Jedna věc je větší zapojení do výuky jiných předmětů...
Jiná věc je posílení hodin informatiky...
A úplně jiná je ponechání zajištění technického vybavení (a podpory) pro výuku informatiky na školách při jejich současném podfinancování... O tom myslím byla inspekční zpráva...
Jinak z diskuze, kde mluvilo 6 učitelů, jeden garant, cenzor a já, může vyplynout leda to, že mnoho je asi tak 2...
Doporučuju http://digivzdelavani.jsi.cz/slovnicek/informaticke-mysleni
Je tam odkaz na bobrika.
Hlavně, aby správné informatické myšlení měla sama autorka...
"Titulek se s editorem měnil třikrát a přiznám se, že mě nenapadlo, že si tuto verzi učitelé vezmou tak osobně"
Já asi špatně vidím. Paní Hronová, chcete tím říci, že si nejste vědoma, že "XY zaspal" má význam "vlastní nedbalostí nesplnil", a tedy je to vyjádření negativní, kladoucí někomu vinu? A že klást dlouhodobě podfinancovanému resortu za vinu, že nemá moderní technologie, je poněkud nevhodné? Opravdu?
Mě titulek neurazil - školy skutečně zaspaly nástup digitálního vzdělávání - což nevylučuje fakt, že důvodem je nedostatečné financování materiálního vybavení škol (to je také jeden ze zásadních důvodů toho zaspání)a nedostatek financí pro kvalifikované učitele. Nic neobvyklého v dnešní školní realitě. Nemá smysl osočovat redaktorku...
Je samozřejmě žádoucí učit studenty PC gramotnosti a základům programování, na druhé straně však nevidím důvod, proč by digitalizace měla pronikat absolutně do všech oborů a jejich výstupů :-)
Přemýšlím, do kterého oboru digitalizace nepronikla....
Jasně, jenže je to vždy smysluplné?
Je dobře že školy zaspaly. Kéž by ohledem digitalizace spaly sladce dál. Než přijde princ dodavatel digitálních hraček a probudí je polibkem na bankovní účet.
Narvem do školy pécé a pak budem koukat jak vyoraná myš, až nás "kapacity" objektivně shledají redundantními a připojí žactvo horem na net a dolem na cévku.
"Jasně, jenže je to vždy smysluplné? "
O Vás právě píše autorka článku, které se zastáváte...
"A mimochodem to plyne i z vaší diskuze, že je pořád mnoho učitelů, kteří větší zapojení digitálních technologií do výuky jiných předmětů a posílení hodin informatiky odmítají či zpochybňují."
Docela by mě zajímal poměr školního využívání u těchto zařízeni
"chytrý" telefon - tablet - notebook - bedýnkový PC
Má o tom někdo přehled?
U osobního každodenního využívání se "těžišté" posunuje od bedýnek a notebooků k tabletům a telefonům, což je z některých hledisek škoda.
Okomentovat