Redaktorka Hospodářských novin Markéta Hronová reaguje na diskusi k titulku „Školy zaspaly s digitálním vzděláváním...“

středa 11. října 2017 ·

Koukám, že se mi podařilo rozzuřit učitelskou veřejnost, to jsem nechtěla a omlouvám se. Titulek se s editorem měnil třikrát a přiznám se, že mě nenapadlo, že si tuto verzi učitelé vezmou tak osobně. Ale samozřejmě chápu, že nás to neomlouvá.


Markéta Hronová (aktualne.cz)
Někdo v diskuzi má pravdu, že správnější by bylo školství. Na druhou stranu myslím, že v textu je docela dobře pojmenováno, kde je zakopaný pes… A bohužel se to tam už nevešlo, ale v některých případech, a není jich zrovna málo, je to skutečně i neochotou učitelů či ředitelů informatické vzdělávání akcentovat více, než je nutné/povinné… A mimochodem to plyne i z vaší diskuze, že je pořád mnoho učitelů, kteří větší zapojení digitálních technologií do výuky jiných předmětů a posílení hodin informatiky odmítají či zpochybňují.


Nicméně děkuji za upozornění, zařídím změnu titulku alespoň na webu.

11 komentářů:

Jiri Janecek řekl(a)...
11. října 2017 v 12:36  

"Na druhou stranu myslím, že v textu je docela dobře pojmenováno, kde je zakopaný pes…"

Neříká se, že noviny prodává titulek?

Celé to je takové trochu "nejsem rasista, ale..."

-----------

"A mimochodem to plyne i z vaší diskuze, že je pořád mnoho učitelů, kteří větší zapojení digitálních technologií do výuky jiných předmětů a posílení hodin informatiky odmítají či zpochybňují."

Jedna věc je větší zapojení do výuky jiných předmětů...
Jiná věc je posílení hodin informatiky...
A úplně jiná je ponechání zajištění technického vybavení (a podpory) pro výuku informatiky na školách při jejich současném podfinancování... O tom myslím byla inspekční zpráva...

Jinak z diskuze, kde mluvilo 6 učitelů, jeden garant, cenzor a já, může vyplynout leda to, že mnoho je asi tak 2...

Doporučuju http://digivzdelavani.jsi.cz/slovnicek/informaticke-mysleni

Je tam odkaz na bobrika.

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
11. října 2017 v 14:17  

Hlavně, aby správné informatické myšlení měla sama autorka...

Ygrain řekl(a)...
11. října 2017 v 16:24  

"Titulek se s editorem měnil třikrát a přiznám se, že mě nenapadlo, že si tuto verzi učitelé vezmou tak osobně"

Já asi špatně vidím. Paní Hronová, chcete tím říci, že si nejste vědoma, že "XY zaspal" má význam "vlastní nedbalostí nesplnil", a tedy je to vyjádření negativní, kladoucí někomu vinu? A že klást dlouhodobě podfinancovanému resortu za vinu, že nemá moderní technologie, je poněkud nevhodné? Opravdu?

Lenka Dohnalová řekl(a)...
11. října 2017 v 20:22  

Mě titulek neurazil - školy skutečně zaspaly nástup digitálního vzdělávání - což nevylučuje fakt, že důvodem je nedostatečné financování materiálního vybavení škol (to je také jeden ze zásadních důvodů toho zaspání)a nedostatek financí pro kvalifikované učitele. Nic neobvyklého v dnešní školní realitě. Nemá smysl osočovat redaktorku...
Je samozřejmě žádoucí učit studenty PC gramotnosti a základům programování, na druhé straně však nevidím důvod, proč by digitalizace měla pronikat absolutně do všech oborů a jejich výstupů :-)

RP řekl(a)...
11. října 2017 v 20:44  

Přemýšlím, do kterého oboru digitalizace nepronikla....

Lenka Dohnalová řekl(a)...
11. října 2017 v 20:56  

Jasně, jenže je to vždy smysluplné?

Tajný Učitel řekl(a)...
11. října 2017 v 21:50  

Je dobře že školy zaspaly. Kéž by ohledem digitalizace spaly sladce dál. Než přijde princ dodavatel digitálních hraček a probudí je polibkem na bankovní účet.

Narvem do školy pécé a pak budem koukat jak vyoraná myš, až nás "kapacity" objektivně shledají redundantními a připojí žactvo horem na net a dolem na cévku.

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
11. října 2017 v 22:32  

"Jasně, jenže je to vždy smysluplné? "

O Vás právě píše autorka článku, které se zastáváte...

"A mimochodem to plyne i z vaší diskuze, že je pořád mnoho učitelů, kteří větší zapojení digitálních technologií do výuky jiných předmětů a posílení hodin informatiky odmítají či zpochybňují."

tyrjir řekl(a)...
12. října 2017 v 12:36  

Docela by mě zajímal poměr školního využívání u těchto zařízeni

"chytrý" telefon - tablet - notebook - bedýnkový PC

Má o tom někdo přehled?

tyrjir řekl(a)...
12. října 2017 v 12:51  
Tento komentář byl odstraněn autorem.
tyrjir řekl(a)...
12. října 2017 v 12:52  

U osobního každodenního využívání se "těžišté" posunuje od bedýnek a notebooků k tabletům a telefonům, což je z některých hledisek škoda.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.