Politické strany se shodnou, že je třeba přizpůsobit vzdělávání potřebám, které přinese svět za deset patnáct let. Zatímco TOP 09 při debatě o vzdělávání prosazovala revoluci ve školství, ČSSD byla proti velkým změnám. Strany se jednoznačně shodly jen na tom, že je potřeba se zaměřit na učitele, jejich kvalitu a ohodnocení. Zástupkyně hnutí ANO Ivana Dobešová pro budoucnost navrhla zrušení předmětů a komplexní učení po vzoru severských zemí. Reportáž o předvolební debatě, kterou pořádala Česká středoškolská unie přináší server Aktuálně.cz.
Ivana Dobešová (psp.cz) |
S konkrétní dlouhodobějším plánem přišla například poslankyně hnutí ANO Ivana Dobešová. "My stále očekáváme výstupy v jednotlivých předmětech. Ale měli bychom vzdělávat komplexně v nějakých větších celcích, kde by studenti získávali dílčí dovednosti. V severských zemích už začínají učit mimopředmětově, připravují se na čtvrtou technologickou revoluci, a to české školství nedělá," míní Dobešová.
Debata se stočila také k tomu, jakou má škola vlastně roli, a že dnes stoupají požadavky na to, aby jednak naučila co nejvíce znalostí a učila žáky soutěži a zároveň žáky socializovala a vybavila je všemi kompetencemi potřebnými pro život. Podle zástupce Strany zelených Pavla Himla by socializační role školy měla převážit tu výkonnostní: "Smyslem života není předstihnout druhé a vylézt po jejich zádech výš. Byl bych spíš pro tu roli socializační."
Celý text naleznete zde
16 komentářů:
Nesmysl.
No to bude asi stejně pravdivý slib, jako to přidání 15%. Před volbami Vám nikdo nedá tolik, kolik vám můžeme slíbit.
Mě stačí šablony a inkluze, abych opravdu začal vážně uvažovat o odchodu ze školství. A jestli po tom nebude následovat hromadný úprk učitelů, pak už ničemu nerozumím. Protože teď učitel na řádnou výuku nebude mít už žádný čas.
Jen by mě zajímalo, který blázen zrušení školních předmětů vyslovil. Nebo že by to byla dezinformace?
"My stále očekáváme výstupy v jednotlivých předmětech. Ale měli bychom vzdělávat komplexně v nějakých větších celcích, kde by studenti získávali dílčí dovednosti."
Moc teda nechápu to spojení "komplexně - dílčí dovednosti"...
A taky mi přijde, že ty větší celky už tu 14 let máme... Pokud něco udělat, tak snad přizpůsobit přípravu učitelů těm okruhům, aby se nemusela hrát na dnešní potěmkináda s aprobovaností...
Postoj Dobešové je zcela logický - čím hloupější volič, tím lépe pro ANOfert. Sama jde příkladem, protože plácá nesmysly, Finové, které má zřejmě na mysli, zavádějí pouze obdobu toho, co známe jako projektové dny. Řešilo se to již několikrát.
Zrušila bych povinnou školní docházku.
Dokud budeme pokračovat v pozitivistickém ztotožňování odbornosti a vzdělání a nezačneme je rozlišovat (při plném respektu k jejich vzájemným vztahům), bude návrhů vedoucích do slepých uliček přibývat. On totiž současný stav rovněž příliš smysl nedává, a sice právě proto, že škodí jak vzdělání, tak i odbornosti.
A dokud neprojdeme všechny slepé uličky, stále budou nějaké zbývat. A až je projdeme, objeví se nové. Jak univerzálně říkal kolega: "Není to skvělé? Je to skvělé!"
A opravdu se ve Finsku na základce předměty ruší?
Jediná revoluce, která se chystá, je návrat k osnovám.
ČSU se již vetřela i do knihovny V.Havla, kde debata proběhla. Tím se v Knihovně VH poprvé ocitla i slavná obdivovatelka Gotttwalda Marta Semelová z KSČM.
A co navrhují odborníci z ČSU? Neměly by se politické strany naopak řídit jejich názory?
A bude ta chystaná revoluce taky požírat vlastní děti? Vzhledem k tomu, že o historických revolucích si asi pamatuju víc než páni poslanci, z představy, co by taková revoluce ve školství mohla napáchat, mi běhá mráz po zádech.
Což o to.
Dosavadní revoluce našeho školství požíraly prozatím jen učitele. Jejich nervy, zdraví a sebeúctu.
S vypětím sil se jim dařilo bránit škodám na dětech. Ale průměrný věk učitelstva stoupá, síly docházejí a ti co jich už neměli dostatek se zachránili útěkem.
Pokud se k revolucionářům přidají i žáci samotní, pak už ten tlak nikdo neustojí.
Jakobínský teror je logickým vyústěním.
Nezbývá nežli doufat, že lídři ČSU půjdou důsledně cestou revoluce ve šlépějích Dantonových.
A že někde v zapadlé pohraniční obci, třeba na Moravě vyrůstá malý Napoleon.
:-)
Učitele platíme nejhůř z bohatých zemí světa. Valachová i ti před ní totálně selhali
"Dobrý, sebevědomý, znalý kantor je nejlepší hrází proti lži, proti manipulaci, stabilizaci Česko à la Čína, natáčení občanů směrem od svobody a od demokracie k nějakým jiným modelům, firemním, autoritářským, vůdcovským až totalitním.
V tomhle paní Valachová selhala na prvním místě, pan Babiš a pan Sobotka ještě víc. Jsme zemí zaplavenou dezinformacemi, které mnozí bez mrknutí oka považují za svatý grál. A znovu a znovu si opakujme: své učitele platíme z bohatých zemí světa nejhůř. Hanba. Hloupost."
https://nazory.aktualne.cz/komentare/ucitele-platime-podle-oecd-nejhur-na-svete/r~4b1e0e8c55b311e7ba1d0025900fea04/?_ga=2.212388183.2125995196.1505474839-1478219714.1466727278
Ano, bude hůř!
Kdo chce zbourat králíkárnu, měl by mít plán alespoň na kurník. "Oni" ho nemají a jen melou o potřebnosti změny, kterou je, myslím, především pseudosvobodný školský socializační myšmaš. Lžou, že učitelům přidají, to by tam pak měli mezi učiteli příliš schopných lidí. Nedají školství ani těch 6 % z DPH. Chtějí mít ze škol opatrovny pro budoucí "socializované" voliče. Kdo jsou ti oni? To nechť si posoudí každý sám podle svých zkušeností a podle toho pak volí.
J.Týř
Viz též
Národ Komenského se zbláznil. Učitele platí mizerně, ale valí na ně obří odpovědnost
https://nazory.aktualne.cz/komentare/narod-komenskeho-se-zblaznil-ucitele-odmita-zaplatit/r~d92675fe8eff11e7a3060025900fea04/?_ga=2.248612036.2125995196.1505474839-1478219714.1466727278
Tornádo KAT a Vládní jaderný výbuch
http://www.ceskaskola.cz/2017/07/vlada-byla-velmi-aktivni-ve-skolstvi.html?showComment=1501591494685#comment-6280139516709541290
...a mně se nelíbí už to jméno - Dobešová.
myslí,že po vítězných volbách,kdy babiš nebude premiérem,což ho neskonale otráví, se ano zruší samo
Okomentovat