Učitelé dostanou přidáno od listopadu 15 procent, další státní zaměstnanci 10 procent, dohodla se vládní koalice. Oznámil to premiér Bohuslav Sobotka z ČSSD a shodu potvrdil také vicepremiér Pavel Bělobrádek z KDU-ČSL. Informuje iDNES.cz.
Předcházela tomu před Úřadem vlády akce odborářů, kteří přišli požadovat právě tolik. „Dostanete to, co chcete,“ řekl jim šéf ANO Andrej Babiš již před jednáním. „Heuréka, je to velký den, jsem spokojen,“ hodnotil dohodu koalice ministr zahraničí a volební šéf ČSSD Lubomír Zaorálek.
Celý text naleznete zde
18 komentářů:
Proč premiér Sobotka tvrdí, že vzdělávání je prioritou vlády Českérepubliky?
"Učitelé dostanou přidáno 15 procent, další státní zaměstnanci 10 procent"
- Za jak dlouho by měli při tomto tempu učitelé těch nedostačujících 130 % průměrného platu?
- Proč ČSSD, další strany a školní odbory slibují učitelům jen těch 130 % průměrného platu všech zaměstnanců, když ostatní VŠ kvalifikovaní mají mnohem víc? Proč jim neslíbí a nedají obvyklý plat VŠ kvalifikovaného pracovníka? Proč školství nemá ani slíbeno jinde obvyklých 6 % z HDP?
- Premiér Sobotka má tolik priorit, že z toho nekonec není priorita žádná. Přibližně těmito slovy popsal ministr financí priority Sobotkovy vlády. Mohl to myslím, říci stručněji - Premiér lže, že školství je prioritou, i když to tak není. Zase prosadil všem 10 % a učitelům jen 15 %.
K tomu viz a slyš i ministra financí ve včerejších Otázkách VM na ČT24:
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1126672097-otazky-vaclava-moravce/217411030500910
J.Týř
Učitelé, myslím, dostali od pana premiéra "další 5% dudlík".
"Volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2017 se uskuteční 20. a 21. října."
https://cs.wikipedia.org/wiki/Volby_do_Poslaneck%C3%A9_sn%C4%9Bmovny_Parlamentu_%C4%8Cesk%C3%A9_republiky_2017
Všímáte si, vážení přátelé české školy, jak pokrytecky mainstreamově zamlčují politické strany, vláda a parlament ČR, odbory i různí komemtátoři ten hlavní problém českého školství?
Proč se nehovoří o tom, že české školství je neodborně resortně řízené směrem k sociálné a zdravotně opatrovnické funkci na úkor ústavou a školským zákonem určené VZDĚLÁVÁCÍ funkce škol? České školství je především hrubě rozpočtově podfinancované a ideologicky deformované. Chybí v něm mladí aprobovaní učitelé, školy jsou zfeminizované a vyřešit ti snad mají inkluzivní asistenti?! PROČ SE SAKRU ZA TÉHLE SITUACE NEHOVOŘÍ O TOM, ŽE ČESKÉ ŠKOLSTVÍ NUTNĚ POTŘEBUJE JINDE OBVYKLÝCH 6 % Z HDP? Jedině potom do něj, myslím, mohou přijít v dostatečném množství schopní lidé, kteří ho postupně dají dohromady.
Spokojí se veřejnost, učitelé, rozumní politici a média s tím ponižujícím sobotkovsko odborářským "5% dudlíkem"?
J.Týř
Jinak za "místopředsedu zahraničí" bych nejradši někoho zastřelil nebo aspoň nakopal...
To by nemělo projít ani v online reportáži... Tristní úroveň naší novinařiny...
Brífink po dnešním jednání vlády o státním rozpočtu nás rovněž neinformoval o tom, jestli vláda vnímá, že
- české školství je neodborně resortně řízené, tj. vedené směrem k sociálně a zdravotně opatrovnické funkci na úkor ústavou a školským zákonem určené VZDĚLÁVÁCÍ funkce škol, České školství je především hrubě rozpočtově podfinancované a ideologicky deformované,
- chybí v něm mladí aprobovaní učitelé, že školy jsou zfeminizované a že inkluzivní asistenti to nevyřeší,
- ČESKÉ ŠKOLSTVÍ NUTNĚ POTŘEBUJE JINDE OBVYKLÝCH 6 % Z HDP a že
- jedině potom do něj, myslím, mohou přijít v dostatečném množství schopní lidé, kteří ho postupně dají dohromady.
Co myslíte, vážení přátelé, stihne vláda výše uvedené problémy vzít do konce září řádně v úvahu? Měly by odbory připravovat stávku učitelů hned po volbách, pokud se tak nestane?
J.Týř
Kde jste, pane Doležele?
A opět skvělý NP:
Nicka Pytlik řekl(a)...
Už zase?
Pytlici se skoro stydí chodit mezi lidi...
11. září 2017 13:41
https://www.blogger.com/comment.g?blogID=9043871272554960992&postID=527368032198401661
Přílivová vlna
Po volbách odliv.
Učitelů je moc, nemůžeme jim přidat, nemáme tolik peněz.
Před volbami příliv.
Učitelů je moc a jsou to potencionální voliči, něco jim přismrknem, tak na pokrytí inflace, oni hodně mažou máslem.
Dovede si tu někdo představit, že by se třeba zrušilo ministerstvo školství? Co tam vlastně ty stovky lidí dělají? Nebylo by lepší vrátit Školské úřady na okresy, kde se vědělo o každé škole, s řediteli se osobně znali a školy skutečně řídili? A celé by to mohla šéfovat nějaká desetičlenná skupina? A z ČŠI udělat skupinu, která by jela hasit jen nějaký opravdový problém?
http://www.ascestinaru.cz/chudi-a-ne-sexy-apolena-rychlikova-o-pohledu-na-ucitele-salon/
jak se učitelé stali užitečnými idoty
Česku hrozí amerikanizace školství - v rozporu s Ústavou a školským zákonem ČR probíhá sociálně opatrovnická deformace školství doprovázená ústupem od vzdělávání v podfinancovaných a mizerně resortně řízených veřejných školách, doprovázená platovou a pracovní genocidou učitelů?
Ve včerejších Událostech a komentářích se, myslím, ukázalo, že to, co jsme v diskusích v České škole mnohokrát konstatovali, je i názorem provozovatelů soukromých škol a VŠ učitelů:
- Není splněna základní výchozí podmínka řádného rozpočtového financování školství. České školství má jen 3.7 % z HDP oproti průměrným 5,2 % v zemích OECD. Dochází k platové genocidě a ideologicky pojaté pracovní šikaně učitelů ve veřejných školách.
- Česku chybí politická vůle školství resortně systémově řídit a organizovat a školství je prostřednictvím MŠMT vydáno NAPOSPAS různým IDEOTŮM, kteří do něj chaoticky vnášejí své nekoncepční názory a PASOU se na důsledcích jeho rozkladu.
- Bude-li to takto pokračovat, dojde k jakési "amerikanizaci" českého školství - bude pokračovat sociálně opatrovnický ústup od vzdělávání ve veřejných školách a kvalitní vzdělávání bude dostupné jen ve vybraných soukromých školách.
K tomu si dovoluji dodat, že tuto situaci zřejmě nevnímá ani premiér Sobotka, který zase odsouhlasil vedle nedostatečného zvýšení platů učitelů jen o 15 % i 10% zvýšení ostatních platů ve veřejné sféře. Tím opět znevěrohodnil proklamovaný záměr dát učitelům do r. 2020 platy ve výši i tak ostudně nedostatečných 130 % platového průměru všech zaměstnanců v Česku. Viz úvodní citace premiéra České republiky na začátku toho televizního pořadu!
Děkuji pánům Štefflovi, Konvalinkovi a Kaniovi za jejich jasné vyjádření. Spolu s nimi lituji i Marii Terezii, která byla, na rozdíl od pana premiéra a ministrů školství České republiky, velmi pokrokovou osobností.
J.Týř
Viz
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1096898594-udalosti-komentare/217411000370911/obsah/567649-platy-a-kvalita-ucitelu
http://www.ceskaskola.cz/2017/08/ministerstvo-skolstvi-se-stale.html#comment-7156598319200692247
http://www.ceskaskola.cz/2017/07/vlada-byla-velmi-aktivni-ve-skolstvi.html?showComment=1501591494685#comment-6280139516709541290
Kdopak to napsal?
Vesnický učitel za mých mladých let byl chudák; platu mnoho neměl, tož si vydělával všelijakým písařením a kostelní službou, zpíval na pohřbech a chodil koledou. O vinobraní jsme my kluci chodili od jednoho vinného presu k druhému a sbírali pro učitele do soudku víno, kolik mu který sedlák odlil; ten soudek pak měl po celou zimu ve škole za kamny, protože sklepa neměl, a tam mu ten burčák kvasil. Taková žebrota to byla; to víte, sedlák, zvlášť když to byl radní nebo starosta, nejednal s učitelem jinak než jako s nuzákem. To se rozumí, ten zotročený učitel neměl u dětí mnoho autority; tož je řezal a řezal – to byl jeho hlavní výchovný prostředek. Otrok má vždycky metody otrokáře a mstí se, kde může. Teď si vemte, jaký pokrok už je dnešní škola; ale ještě mnoho se dá na ní reformovat, aby vychovávala samostatné a sebevědomé lidi, lidi s kuráží do života. Reforma školy je právě také reformou učitele, učitelů; to znamená zvyšovat jejich sociální úroveň i vzdělání. Dnes už se učitelé sami domáhají toho, aby měli vzdělání vysokoškolské; tož to by se mělo vyzkoušet, jaký poměr by měl takový učitel akademik k dětem. Hlavní věc je: mít děti rád, umět se vmyslit a vcítit do jejich duševního života, který je spíš konkrétní a obrazný než abstraktně vědecký; vyučovat názorně, připínat poučování k tomu, co děti konkrétně vidí ve svém okolí; a vyučování co možná individualizovat. Vůbec na školu, na výchovu a na vyučování by se mělo mnohem víc myslet… a taky dávat mnohem víc prostředků než dosud. Vývoj školy, v tom je vývoj demokracie.
Přidáno jako komentář k příspěvku Proč zůstáváme ve školství: http://www.ascestinaru.cz/proc-zustavame-ve-skolstvi/comment-page-1/#comment-9514
Okomentovat